Początek budowy drugiego odcinka S61

28.08.2019

Rozpoczęły się prace na budowie 17-kilometrowego odcinka S61 pomiędzy węzłem Śniadowo nieopodal granicy z województwem mazowieckim, a węzłem Łomża Południe. To fragment przyszłej Via Baltica – korytarza komunikacyjnego łączącego kraje bałtyckie z Europą Zachodnią.

Początek budowy drugiego odcinka S61

12 sierpnia 2019 r. dla inwestycji wydano decyzję ZRID. Wykonawca rozpoczął geodezyjne wytyczanie przebiegu trasy w terenie i budowę dróg technicznych służących do obsługi terenu inwestycji. Po oddaniu S61 będą one pełnić rolę dróg obsługujących ruch lokalny.

 

Zgodnie z podpisaną umową powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu plus pas awaryjny w każdym kierunku. Nawierzchnia wykonana zostanie z betonu cementowego, co wydłuży okres pomiędzy remontami na obciążonej ciężkim ruchem tranzytowym trasie. Wybudowany zostanie węzeł Śniadowo łączący S61 z drogą wojewódzką nr 677 Ostów Mazowiecka – Łomża oraz przygotowane zostaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) – Chomentowo Wschód (MOP kategorii II) i Chomentowo Zachód (MOP III). Wykonawcą prac jest firma POLAQUA. Wartość kontraktu to 380,3 mln zł brutto. Zakończenie budowy planowane jest w I kwartale 2021 r.

 

Droga S61 – etapy realizacji

Dostępne są już dwa odcinki ekspresówki S61 – od Raczek do końca obwodnicy Suwałk. W realizacji jest 11 odcinków. Roboty budowlane prowadzone są na drugiej nitce obwodnicy Szczuczyna i na odcinku od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe.

 

Zobacz: Budowa obwodnicy Łomży

 

Decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wydano dla odcinka Suwałki – Budzisko (24,5 km), na realizację którego został ogłoszony przetarg.

 

Prowadzone są procedury do decyzji ZRID dla kolejnych czterech odcinków:

  • Łomża Południe – Łomża Zachód – długość ok. 7,2 km,
  • Łomża Zachód – Kolno – długość ok. 12,9 km,
  • Kolno – Stawiski – długość ok. 16,4 km,
  • Stawiski – obwodnica Szczuczyna – długość ok. 18 km.

Ogłoszono ponowny przetarg na wyłonienie wykonawcy drogi S61 na odcinku Podborze – Śniadowo (długość ok. 19,5 km). Zwycięska firma będzie musiała m.in. przygotować wniosek i uzyskać decyzję ZRID.

 

Czytaj też: Via Baltica – paneuropejski korytarz transportowy

 

W województwie warmińsko-mazurskim wnioski o decyzję ZRID zostały złożone dla wszystkich trzech odcinków i są obecnie procedowane przez wojewodę:

  • Szczuczyn – Ełk Południe – długość ok. 23,3 km,
  • Ełk Południe – Wysokie – długość ok. 22,9 km,
  • Wysokie – Raczki – długość ok. 20,2 km.

Dla odcinka S61 od Szczuczyna do granicy państwa Polska otrzymała dofinansowanie w ramach projektu Łącząc Europę (CEF). Na realizację tej trasy Komisja Europejska przyznała dofinansowanie w wysokości ok. 414 mln euro.

GDDKiA

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.