Wartość rynku budowlanego w Polsce do 2026 r. przekroczy 400 mld zł
W ciągu ostatnich ośmiu lat wartość rynku budowlanego w Polsce uległa podwojeniu i nie jest to jeszcze koniec wzrostów. Po słabszym 2024 r., prognozy na najbliższe lata zakładają bowiem umiarkowane tempo odbudowy wartości rynku. W rezultacie w 2026 r. przekroczy ona 400 mld zł. Jednak za imponującym wzrostem wartości rynku nie podąża wzrost jego wolumenu, który już od ponad dekady pozostaje w stagnacji.
Jak ustawa schronowa wpłynie na rynek nowych mieszkań?
Jaki wpływ na rynek mieszkaniowy będzie miała ustawa o ochronie ludności i obronie cywilnej, która przewiduje, że podziemne kondygnacje w nowych budynkach wielorodzinnych oraz garaże mają być zaprojektowane tak, by można było w nich urządzić miejsca doraźnego schronienia? Czy nowe przepisy, które mają obowiązywać od 2026 roku podniosą koszty budowy w nowych projektach? O ile? Czy przełoży się to na ceny mieszkań?
Polski rynek magazynowy w I połowie 2024 – kluczowe wnioski i trendy
Pierwsze półrocze 2024 roku to czas kontynuacji trendów zapoczątkowanych w poprzednim roku. Rynek nadal się rozwija, z istotnymi trendami dotyczącymi stawek czynszowych, nowej podaży oraz zmieniających się potrzeb najemców.
Parki handlowe na topie, galerie zmieniają funkcje
Drugi kwartał 2024 r. na rynku handlowym w Polsce upłynął pod znakiem aktywności deweloperów. Preferowanym segmentem aktywów pozostają parki handlowe. Umacniający się trend wyburzania galerii handlowych, otwiera przestrzeń na nowe inwestycje mieszkaniowe i biurowe.
Nawyki remontowo-aranżacyjne Polaków. RAPORT 2024
Ile wydajemy na remonty? Jak często remontujemy domy i mieszkania? Które pomieszczenia remontujemy najczęściej?
Rynek wyrobów betonowych w Polsce warty 11 mld zł
Po dwóch latach dynamicznych wzrostów, w 2023 r. wartość rynku wyrobów betonowych zmalała w ujęciu nominalnym o ok. 15%, do poziomu 11 mld zł. Prognozy na najbliższe lata zakładają umiarkowane tempo odbudowy wartości rynku.
Rynek materiałów termoizolacyjnych w Polsce warty ponad 10 mld zł
Pomimo przejściowej głębokiej korekty, przyszłość rynku materiałów termoizolacyjnych w Polsce rysuje się w jasnych barwach. Po dwucyfrowych realnych spadkach odnotowanych w latach 2022-2023, od 2024 r. rynek termoizolacji stopniowo odbudowuje swoją wartość, głównie za sprawą ożywienia notowanego w budownictwie mieszkaniowym. W ujęciu długoterminowym, na znaczeniu wyraźnie zyskiwać będzie segment remontów i modernizacji.
Transformacja technologiczna w budownictwie. Perspektywy i wyzwania
Od wielu lat dyskusjom o perspektywach rozwoju polskiej gospodarki towarzyszy przekonanie, że stoimy przed kluczowym zadaniem pokonania tzw. pułapki średniego rozwoju. Do realizacji tego celu niezbędne są m.in. nowoczesne technologie. W drugiej edycji naszego raportu przyglądamy się zatem rodzimej branży budowlanej w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania, jaki jest stopień zaawansowania technologicznego firm działających na tym rynku, które z innowacyjnych rozwiązań są najbardziej perspektywiczne oraz czego potrzeba, by przyspieszyć proces transformacji technologicznej.
Jak rozwiązać problem luki mieszkaniowej w Polsce?
Według różnych szacunków w naszym kraju brakuje od 800 tys. do nawet 3 mln mieszkań. Jak rozwiązać problem niedoboru lokali? Jakie wiążą się z tym wyzwania? Co powinna zawierać kompleksowa polityka mieszkaniowa państwa? O odpowiedź na te pytania poprosiliśmy przedstawicieli kilku czołowych firm deweloperskich.
Artykuł sponsorowany
Jakie wyzwania i korzyści stoją przed polskimi firmami na drodze do zrównoważonego rozwoju?
Z najnowszego raportu Autodesk „Droga do zrównoważonego rozwoju” wynika, że ponad połowa firm z sektora architektoniczno-budowlanego już inwestuje w odnawialne źródła energii lub bardziej oszczędne procesy i maszyny, a 80% firm planuje zwiększyć swoje inwestycje w zrównoważony rozwój w ciągu najbliższych dwóch lat. Prawie 75% z tych inwestycji motywowanych jest zobowiązaniami prawnymi, podczas gdy blisko połowa respondentów wskazuje na ograniczenia finansowe i brak zainteresowania ze strony klientów jako główne wyzwania.