S17 Zamość–Hrebenne w realizacji

01.12.2022

S17 Zamość–Hrebenne o długości 36 km została podzielona na dwa odcinki. Podpisano umowy z ich wykonawcami.

 

S17 Zamość–Hrebenne

 

S17 Zamość–Hrebenne podzielono na dwa odcinki realizacyjne:  Zamość Południe–Tomaszów Lubelski Północ oraz Tomaszów Lubelski Południe–Hrebenne. Ponad 18-kilometrowy odcinek od Zamościa do Tomaszowa Lubelskiego zrealizuje firma Kolin za kwotę 822,5 mln zł. Z kolei za realizację ponad 17 km drogi S17 od Tomaszowa Lubelskiego do Hrebennego będzie odpowiedzialna firma Budimex. Swoje zadanie wykona za 598,2 mln zł. Cała droga ekspresowa z Zamościa do granicy z Ukrainą w Hrebennem jest więc już w realizacji.

Wykonawcy łącznie zaprojektują i wybuduję trasę S17 Zamość–Hrebenne o długości 36 km. Będzie to droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Powstaną obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz infrastruktura związana z ochroną środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, infrastruktura techniczna, cieki i urządzenia melioracyjne.

Odcinek od węzła Zamość Południe do węzła Tomaszów Lubelski Północ o długości 18,5 km będzie przebiegać wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17 po jej wschodniej stronie. Za węzłem Zamość Południe ominie las w Księżostanach, a następnie zbliży się do DK17. Zostaną także wybudowane: węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, para miejsc obsługi podróżnych Krynice oraz obwód utrzymania drogi ekspresowej. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego. Powstanie 19 obiektów inżynierskich, w tym m.in. 4 estakady, 4 mosty, 7 wiaduktów, kładka dla pieszych oraz 3 przejścia dla zwierząt dużych i średnich.

Odcinek Tomaszów Lubelski–Hrebenne będzie liczył 17,5 km. Rozpocznie się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przetnie obecną drogę krajową i pobiegnie po jej zachodniej stronie. Ominie Lubyczę Królewską i dalej poprowadzona będzie w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego. Powstanie 11 obiektów inżynierskich, w tym 3 estakady, most, 5 wiaduktów oraz 2 przejścia dla zwierząt.

 

S17 Zamość–Hrebenne

 

Droga ekspresowa między Lublinem a Hrebennem będzie liczyć ok. 140 km. S17 Piaski–Hrebenne to ważny fragment całego ciągu S17 Warszawa–Lublin–Zamość–Tomaszów Lubelski–Hrebenne (granica państwa), a także droga międzynarodowa E372 z Warszawy do Lwowa. Trasa ta będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z planowaną drogą ekspresową S12, a poprzez wybudowane odcinki S12 i S17 oraz istniejące węzły na obwodnicy Lublina połączy się także z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia).

 

Źródło: GDDKiA

 

Czytaj także:

Tunel na Zakopiance otwarty

S6 Chwaszczyno–Żukowo – pierwszy odcinek OMT w budowie

Obwodnica Strzelec Krajeńskich z pozwoleniem na budowę

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.