S11 Bobolice–Szczecinek z decyzją ZRID

02.12.2022

S11 Bobolice–Szczecinek o długości 24,3 km to ostatni odcinek trasy S11 budowany w województwie zachodniopomorskim.

 

S11 Bobolice–Szczecinek

 

Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka drogi ekspresowej S11 Bobolice–Szczecinek. Trasa ta będzie mieć długość 24,3 km. Połączy on budowane obecnie odcinki Koszalin–Bobolice (będą gotowe w 2023 r.) i obwodnicę Szczecinka (oddaną do ruchu w 2019 r.).  Jest to ostatni fragment S11 realizowany w województwie zachodniopomorskim.

S11 ma być dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na odcinku S11 Bobolice–Szczecinek powstaną dwa węzły drogowe: Wierzchowo oraz Szczecinek Północ. Ten ostatni powstanie w miejscu obecnego ronda na północnym końcu obwodnicy Szczecinka. Na południe od węzła Wierzchowo przewidziana jest realizacja pary miejsc obsługi podróżnych. Obiekty te będą miały rezerwę pod budowę stacji paliw i restauracji. Przewidziano także 26 obiektów mostowych, w tym 3 górnych przejść dla zwierząt.

 

S11 Bobolice–Szczecinek

 

Decyzja środowiskowa dla drogi S11 na terenie województwa zachodniopomorskiego została uzyskana już w 2011 r. Ale dla odcinka S11 Bobolice–Szczecinek dalsze prace przygotowawcze mogły ruszyć dzięki decyzjom Ministra Infrastruktury z 2017 r. przyznającym finansowanie na opracowanie dokumentacji. W 2018 r. została podpisana umowa z firmą Transprojekt Gdański o wartości 6 mln zł na opracowanie koncepcji programowej wraz z projektem budowlanym. W 2021 r. dokumentacja została zakończona i złożono wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Wraz z wydaniem ZRID rozpoczyna się procedura odszkodowawcza za grunty przejęte pod drogę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych przeznaczy na to kilkadziesiąt milionów złotych. Zaraz potem zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę inwestycji.

Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2023–2026. Odcinek znajduje się w projekcie Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.

 

Źródło: GDDKiA

 

Przeczytaj też:

S11 Koszalin–Bobolice – ruszyła budowa

S17 Zamość–Hrebenne w realizacji

Tunel na Zakopiance otwarty

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in