Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z nowym centrum serwisowym

12.01.2023

Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. wybuduje nowoczesne centrum serwisowe, dzięki któremu będzie mogło zapewnić lepsze utrzymanie maszyn i pojazdów.

 

Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe

 

Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. w Gdańsku wybuduje Centrum Serwisowe Grupy Kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum będzie miało m.in. halę napraw okresowych dla wielofunkcyjnych i ciężkich maszyn do robót torowych. Dzięki inwestycji Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe będzie mogło zwiększyć swoje zaangażowanie w komercyjną naprawę maszyn przy zapewnieniu wysokiej jakości usług. Ta działalność spółki nie była dotychczas rozwinięta. Realizacja centrum jest bezpośrednio powiązana z sukcesywnie powiększanym parkiem maszynowym Grupy Kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który ze względu na innowacyjne wyposażenie wymaga specjalistycznych stanowisk obsługowych.

Powierzchnia centrum serwisowego ma wynosić 11,5 tys. m², długość – ok. 150 m, a szerokość – 75 m. Pozwoli to na umieszczenie wewnątrz hali pięciu torów. Cztery tory będą wykorzystywane przy prowadzeniu przeglądów i napraw serwisowych. Piąty tor będzie torem technologicznym, na którym zlokalizowane zostaną myjnia, komora przygotowawcza do malowania oraz komora lakiernicza. Zastosowane rozwiązania ułatwią przemieszczanie serwisowanych maszyn pomiędzy myjnią, torami ze stanowiskami roboczymi a lakiernią. Centrum będzie wyposażone w panele fotowoltaiczne oraz pompy ciepła. Będzie także możliwość zastosowania rekuperacji. Projekt inwestycji jest tworzony w oparciu o BIM.

Aktualnie opracowywana jest koncepcja urbanistyczno-architektoniczna. Wartość prac projektowych wynosi ponad 2,9 mln zł brutto. Budowa obiektu jest planowana w latach 2023–2024. Rozpoczęcie działalności przewidziano w III kwartał 2025 r. Przedsięwzięcie jest możliwe dzięki dokapitalizowaniu spółek zależnych PLK SA.

 

Czytaj także:

Koleje Dolnośląskie z nowym zapleczem technicznym

Wiadukt kolejowy jednoprzęsłowy na stacji Warszawa Zachodnia

Linia kolejowa nr 24 Piotrków Trybunalski–Bogumiłów z ruchem pasażerskim

 

Patrz też: Produkty

 

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in