Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego otwarta

07.12.2021

Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego została udostępniona do ruchu w ramach jednej jezdni na o długości blisko 9,6 km. Trwają prace przy budowie drugiej nitki.

 

Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego

 

Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17 przebiega po wschodniej stronie miasta. Udostępniono kierowcom lewą jej nitkę o długości ok. 9,6 km, po jednym pasie w każdym kierunku.

W ramach inwestycji powstało 14 obiektów inżynierskich, w tym 6 wiaduktów pełniących dodatkowo funkcję przejść dla zwierząt średnich i małych, drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz urządzenia ochrony środowiska. Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego ma również dwa węzły drogowe: Tomaszów Lubelski Północ na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 850 i Tomaszów Lubelski Południe na włączeniu do DK17.

Pierwsza jezdnia obwodnicy przejmie ruch tranzytowy, w tym m. in. ciężarówki jadące w kierunku Hrebennego czy Zamościa, a także część ruchu lokalnego. Zgodnie z ostatnim badaniem w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/21, przez Tomaszów Lubelski przejeżdża ok. 18 tys. pojazdów w ciągu doby. Prowadzone są prace przy budowie drugiej – prawej jezdni. Długość drugiej jezdni między węzłami wyniesie blisko 5,4 km.

 

Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego

 

17 listopada 2017 r. podpisano umowę na realizację inwestycji z generalnym wykonawcą – firmą Mota-Engil Central Europe. Budowa obwodnicy rozpoczęła się wiosną 2019 r. Jesienią 2020 r. podpisano z wykonawcą aneks do umowy, którego przedmiotem jest budowa drugiej nitki trasy. Wartość zamówienia uzupełniającego to ok. 74 mln zł. Według harmonogramu prace te mają zostać zakończone w ostatnim kwartale 2022 r. Pierwotnie budowa drugiej jezdni planowana była na lata 2025–2026, jednak podpisanie aneksu z obecnym wykonawcą pozwoliło ją przyspieszyć o co najmniej trzy lata.

Koszt budowy dwóch jezdni obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego (wraz z pracami przygotowawczymi, wykupem gruntów i nadzorem) to ok. 365 mln zł, z czego drugiej jezdni (wraz z pracami przygotowawczymi i nadzorem) – blisko 77 mln zł. Dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi prawie 140 mln zł.

 

Źródło: GDDKiA

 

Przeczytaj też:

Budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego

Zachodnia Obwodnica Szczecina z najdłuższym tunelem w Polsce

Obwodnica Niemodlina w ciągu DK46 oddana do ruchu

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.