Nowe Centrum Łodzi – jak zbudowano tunel drogowy, który zastąpi dawną ulicę Hasa?

Artykuł sponsorowany

24.10.2022

Soletanche i BUDOMAL opowiadają o procesie budowy i wyzwaniach realizacyjnych.

 

Soletanche Polska zrealizowała w ramach kontraktu z generalnym wykonawcą – konsorcjum firm BUDOLMAL, Mosty-Łódź – projekt geotechniczny dla parkingu podziemnego pod mającym powstać wkrótce Rynkiem Kobro oraz projekt posadowienia tunelu. W ramach prac wykonawczych powstały ściany szczelinowe jako posadowienie tunelu w formie ścian zewnętrznych obiektu oraz baret podtrzymujących strop.

 

>>> Podziemna ulica Hasa w Łodzi już przejezdna. Ściany szczelinowe wykonała firma Soletanche

>>> Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia

>>> Jak to zbudowano? Fabryka Norblina

 

Ściany szczelinowe pełnią na tym obiekcie podwójną rolę: obudowy wykopu, umożliwiającej wykonanie wykopu metodą podstropową w czasie trwania prac oraz docelowych ścian konstrukcji.
W ramach zadania wykonano ściany szczelinowe wraz z elementami oczepu żelbetowego i rozparcie oraz barety tymczasowe służące jako element podtrzymujący strop w trakcie realizacji prac budowlanych. Wykonano 9 300 m² ścian szczelinowych. Maksymalna głębokość sekcji ścian szczelinowych to 13 m.

 

FILM. Nowe Centrum Łodzi – realizacja podziemnej ulicy Hasa

 

Łódź to jeden z większych placów budowy ostatnich lat. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę stolica polskiego filmu ma szansę stać się jednym z kluczowych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Podziemna kolej usprawni ruch, zarówno dalekobieżny, jak i lokalny. Zmienia się również centrum miasta. Nowe Centrum Łodzi powstaje sukcesywnie od 2007 roku. W ramach tej inwestycji został przebudowany dworzec Łódź Fabryczna. Za chwilę, dzięki budowie tunelu średnicowego, ze stacji krańcowej stanie się stacją przesiadkową. Zrewitalizowane i zmodernizowane zostały budynki EC1, przebudowana została trasa Wschód-Zachód z kultowym już przystankiem tramwajowym Centrum. Teraz czas na realizację podziemnej ulicy Hasa.
Ulica ma połączyć podziemną przeprawą ul. Kilińskiego z rondem Scheiblerów. W przyszłości ma dać możliwość dojazdu do parkingów podziemnych planowanych na tym terenie inwestycji prywatnych oraz tzw. Rynku Kobro, którego podziemie ma stanowić 3-kondygnacyjny parking podziemny. Na poziomie terenu, między planowanymi inwestycjami a EC1, powstał woonerf, czyli przestrzeń przeznaczona dla ruchu pieszego i rowerowego. Ma być miejscem, gdzie organizowane będą eventy dla mieszkańców oraz osób odwiedzających Łódź.

 

Zapraszamy do obejrzenia innych realizacji Soletanche – odwiedź kanał YouTube Soletanche Polska i zasubskrybuj, aby być na bieżąco.

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in