Grunt pod rozbudowę wielofunkcyjnego budynku Urzędu Morskiego w Gdyni jest już przygotowany. Prace wykonała firma Soletanche w ramach umowy zawartej z Urzędem Morskim w Gdyni.
Przedmiotem zadania było wykonanie pali przemieszczeniowych i platformy roboczej dla projektowanego budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego przy ul. Chrzanowskiego 10 w Gdyni, na działce nr 851 obr. Śródmieście, służącego administracji morskiej. Umowę z ramienia inwestora podpisali: dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, Wiesław Piotrzkowski przy kontrasygnacie głównego księgowego Andrzeja Kajuta oraz Wojciech Sobieraj, kierownik budowy. Ze strony Soletanche Polska podpisy pod uzgodnieniami złożyli: Hubert Tomczak, dyrektor zarządzający oraz Piotr Szturmowski, dyrektor oddziału Północ. Za realizację kontraktu ze strony inwestora odpowiada zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. technicznych, Anna Stelmaszyk-Świerczyńska.
Fot. Od lewej Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, Piotr Szturmowski, Hubert Tomczak
Z uwagi na miejskie plany dotyczące budowy tzw. „Nowej Węglowej”, nasza baza transportowa musi zostać częściowo zlikwidowana. Dodatkowo magazyn centralny, który posiadamy na terenie Portu Gdynia jest w bardzo złym stanie technicznym. W związku z tym, Urząd Morski w Gdyni już kilka lat temu rozpoczął starania o budowę nowego obiektu, do którego funkcje magazynowe oraz te związane z obsługą floty samochodowej mogłyby zostać przeniesione. Budynek powstanie na działce urzędu znajdującej się za naszą siedzibą główną, czyli przy ul. Chrzanowskiego 10. Do tej nieruchomości Urząd Morski w Gdyni ma prawo trwałego zarządu – powiedziała Anna Stelmaszyk-Świrczyńska, zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. technicznych.
Sprawdź:
Fundamenty kompleksu biurowego Studio w Warszawie
Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia. Soletanche podsumowuje 7 miesięcy pracy
Stacja metra Bródno – podsumowanie prac fundamentowych
Tunel Południowej Obwodnicy Warszawy. FILM
Fot. Działka, na której powstanie nowy budynek Urzędu Morskiego w Gdyni. Grunt pod inwestycję przygotowała Soletanche Polska
Sure is For Shore, czyli Soletanche dla wybrzeża
Żegluga stanowi 80% światowego transportu towarów i szybko się rozwija. Na każdym kontynencie realizowane są liczne projekty w zakresie infrastruktury portowej, obejmujące tworzenie nowych terminali, rozbudowę istniejących nabrzeży, pogłębianie portów operacyjnych itp. Porty są kluczowym elementem dla globalnego handlu i mogą być istotnym zasobem dla lokalnych gospodarek.
Inwestycje związane z rozbudowa infrastruktury portowej oraz administracji morskiej to istotny element strategii rozwoju Soletanche Bachy na świecie. Dlatego Soletanche Polska realizując fundamentowanie specjalistyczne obiektów infrastruktury portowej oraz administracji morskiej buduje portfolio marki ForSHORE.
ForSHORE dąży do połączenia regionów drogą morską poprzez budowę nowoczesnych, wydajnych węzłów portowych. Aby to osiągnąć ForSHORE wspiera swoich klientów przy budowie i remontach infrastruktury portowej wykorzystując bogate doświadczenie portowe grupy Soletanche Bachy. Zapewniamy najlepsze zarządzanie ryzykiem związanym z infrastrukturą i interakcją z gruntem, aby zbudować odporne i trwałe porty – wyjaśnia Piotr Szturmowski dyrektor oddziału Północ, Soletanche Polska
Zobacz:
Tunele Północnej Obwodnicy Krakowa – wyzwania realizacyjne i zakres prac wykonawcy fundamentowania
Budowa węzła integracyjnego Gdynia Chylonia – finisz prac
ForSHORE oferuje pełen zakres możliwości w zakresie infrastruktury portowej (pirsy, nabrzeża, suche doki, śluzy, falochrony, dalby, fundamenty pod platformy, zbiorniki magazynowe i budynki, wyjścia/wejścia portowe do morza). Zespół projektowo-wykonawczy złożony jest z osób pracujących dla Soletanche Bachy na całym świecie. ForSHORE działa jako generalny wykonawca realizując wszystkie cztery etapy rozwoju infrastruktury (finansowanie, projektowanie, budowa i utrzymanie).
Kontrakt z Urzędem Morskim w Gdyni jest kolejną realizacją mającą na celu rozbudowę infrastruktury służącej administracji morskiej którą udało się pozyskać polskiemu oddziałowi Soletanche Bachy. Chcemy rozwijać się na tym rynku dlatego dołożyliśmy starań, aby wykonać ten kontrakt z sukcesem tj. zgodnie z założeniami projektowanymi oraz harmonogramowymi – podsumowuje Hubert Tomczak, dyrektor zarządzający reprezentujący wykonawcę.
Fot. Prace na działce Urzędu Morskiego w Gdyni
Soletanche pojawiła się na placu budowy w październiku 2021 roku. Wykonawca zakończył prace realizacyjne, zgodnie z założeniami, to jest w IV kwartale 2021. Zrealizowano 599 sztuk pali przemieszczeniowych, każdy o długości 10 m. Obecnie (grudzień 2021 r.) trwają odbiory.
Materiał promocyjny Soletanche Polska
Polecamy: Produkty budowlane