Koleje Wielkopolskie z nowym PUT w Węgrowcu

12.05.2022

Koleje Wielkopolskie otworzyły oficjalnie nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru w Wągrowcu. Inwestycja została zrealizowana za blisko 70 mln zł.

 

Koleje Wielkopolskie

 

W ramach inwestycji dla Zarządu Spółki Koleje Wielkopolskie firma ALSTAL wybudowała Punkt Utrzymania Taboru w Wągrowcu. Powstało nowoczesne zaplecze techniczne do obsługi spalinowych zespołów trakcyjnych. W skład zaplecza wchodzą dwie w pełni wyposażone hale: główna i postojowa. Dodatkowo generalny wykonawca był odpowiedzialny za budowę w formule „zaprojektuj i wybuduj” rozjazdów i torów dojazdowych do zaplecza technicznego wraz z przebudową przejazdu kolejowego, który znajduje się tuż obok nowego obiektu.

 

Koleje Wielkopolskie

 

Hala główna PUT w Węgrowcu przeznaczona jest do wykonywania przeglądów i napraw pojazdów szynowych, a także mycia taboru. Szyny w hali myjni zostały zamontowane w specjalnych korytarzach betonowych, które zostały zalane żywicą poliuretanową. Z kolei w hali przeglądów szyny zamontowane są na specjalnych podporach – słupkach kształtownika HEB 200.

 

Koleje Wielkopolskie

 

W hali postojowej znajdować się będą pojazdy, które oczekują na kolejne kursy. Obiekt jest szeroki i mieszczą się w nim aż cztery tory, a każdy z nich pomieści po dwa dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne o długości do 45 m.

 

Koleje Wielkopolskie

 

W nowoczesnym obiekcie są także pomieszczenia socjalne dla pracowników, strefy wypoczynku i noclegu, a także sala szkoleniowa na 50 osób. Na terenie inwestycji powstała także stacja paliw z dwoma dystrybutorami do tankowania pojazdów szynowych. Dodatkowo przy halach wybudowano stację transformatorową, tacę szczelną do tankowania zbiorników paliwa, wiatę śmietnikową oraz pełną infrastrukturę kolejową. W ramach inwestycji zamontowano aż 2,4 km szyn o łącznej wadze stali ponad 120 ton.

 

 

Koleje Wielkopolskie uzyskały unijne dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość projektu to ponad 69 mln zł. Budowa nowoczesnego Punktu Utrzymania Taboru w Wągrowcu trwała 2 lata.

 

Przeczytaj też:

ALSTAL buduje dla Kolei Wielkopolskich

Kolej w Małopolsce z dofinansowaniem

Inteligentne rozjazdy kolejowe

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in