Zgodnie z harmonogramem ruszyły prace związane z budową podziemnego przejścia, które połączy kompleks The Warsaw HUB ze stacją metra Rondo Daszyńskiego. Przyszli najemcy i klienci kompleksu będą mogli nim przejść wprost do handlowo-usługowego pasażu wewnątrz budynku.
Przy rondzie Daszyńskiego w Warszawie rozpoczęły się pierwsze prace związane z budową podziemnego przejścia, które połączy wieżowce Ghelamco z peronami II linii metra.
W pierwszym etapie wykonany zostanie otwarty wykop w celu precyzyjnego zinwentaryzowania sieci podziemnych, ich zabezpieczenia, uporządkowania i przygotowania do podwieszenia. Następnie powstaną pionowa ściana zabezpieczająca wykop na czas wykonywania konstrukcji tunelu oraz pale do podparcia sieci.
– Po wykonaniu stropu tunelu teren będzie mógł być przywrócony do pierwotnego stanu. Ostatnim etapem będzie budowa konstrukcji tunelu metodą podstropową oraz połączenie go ze stacją metra Rondo Daszyńskiego i kompleksem The Warsaw HUB. Technologia budowy, uwzględniająca możliwe rozwiązania projektowe, została koncepcyjnie opracowana przez firmę Ghelamco – tłumaczy Piotr Podhorecki, kierownik Biura Technicznego w Ghelamco Poland, który odpowiada za koordynację projektową budowy tunelu.
– The Warsaw HUB będzie jednym z pierwszych i bardzo nielicznych budynków w Warszawie, mających bezpośrednie połączenie ze stacją metra. Budowa takiego tunelu to bardzo złożona i wieloetapowa operacja inżyniersko-logistyczna, przy której wykorzystane zostaną różnorodne technologie i techniki budowlane. Docelowo zwiększy on komfort użytkowania i dostępność kompleksu dla najemców i klientów odwiedzających część handlowo-usługową – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.
Naziemne prace związane z budową łącznika planowane są w bieżącym roku, następnie przeniosą się pod ziemię. Bezpośrednie przejście do wykończonego tunelu prowadzącego ze stacji metra Rondo Daszyńskiego do The Warsaw HUB zostanie wykonane przed oddaniem budynku do użytkowania.