Stargard – Szczecin Dąbie: modernizacja trasy kolejowej za 600 mln zł

05.07.2019

Przebudowa odcinka Stargard – Szczecin Dąbie obejmie wymianę torów i sieci trakcyjnej oraz modernizację peronów. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2020 rok.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na modernizację trasy E59 między Stargardem a Szczecinem Dąbiem. Wartość kontraktu to prawie 600 mln zł, projekt jest współfinansowany z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

 

Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Ta inwestycja kolejowa lepiej skomunikuje dwa województwa – wielkopolskie i zachodniopomorskie. Jest to ważne dla zwiększania konkurencyjności ekonomicznej tych regionów. Zyskają nie tylko mieszkańcy, którzy wybierają kolej w codziennych podróżach, ale także przewoźnicy towarowi, którzy szybciej dowiozą ładunki do portów w Szczecinie i Świnoujściu.

 

Sprawdź: Program Kolej Plus – założenia

Przebudowa linii Stargard – Szczecin Dąbie – szczegóły

Na odcinku Stargard – Szczecin Dąbie zmodernizowanych zostanie 11 peronów – m.in. w Stargardzie, Grzędzicach, Miedwiecku. Stacje i przystanki zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, również tych z ograniczoną mobilnością. Pojawią się nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie, system informacji pasażerskiej. W Stargardzie, Reptowie, Szczecinie Zdunowie pod torami zostaną wybudowane przejścia z pochylniami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

 

Wymienionych zostanie 48 km torów i 64 km sieci trakcyjnej. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h. Zmodernizowane zostaną 4 przejazdy kolejowe, na których zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Na trasie przebudowanych zostanie 6 mostów i wiaduktów. W ramach inwestycji zaplanowano bezpieczne przejścia dla zwierząt.

 

Rozpoczęcie prac na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie zaplanowano na początek III kwartału 2019 r. a ich zakończenie w IV kw. 2020 r.

 

Szybciej z Poznania do Szczecina

To już kolejny etap modernizacji linii Poznań – Szczecin. W czerwcu 2019 r. podpisano umowę na przebudowę odcinka Słonice – Choszczno. To projekt istotny dla dobrych połączeń regionalnych i międzyregionalnych. Po zakończeniu wszystkich prac przejazd najszybszych składów między Poznaniem a Szczecinem skróci się nawet o około 50 min., a podróżni zyskają wyższy komfort obsługi na kilkudziesięciu stacjach i przystankach.

 

Więcej: Modernizacja linii E59 Poznań – Szczecin >>>

 

MI

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in