Czeska grupa budowlana Metrostav kończy przekop w ramach 11-kilometrowego odcinka autostrady D1 na północy Słowacji – w pobliżu miasta Żylina.
W grudniu 2016 r. przebito ostatni fragment tunelu, którego łączna długość wynosi 687 m. Prace realizowane między miejscowościami Hričovské Podhradie i Lietavská Lúčka współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa. Łączna wartość kontraktu na budowę autostrady D1 to 427 milionów euro.
W ramach 11-kilometrowego odcinka autostrady D1 na Słowacji powstać ma aż 11 mostów i 2 tunele. To ważny szlak komunikacyjny, który w miejscowości Hričovské Podhradie w przyszłości połączy się z autostradą D3 prowadzącą do granicy z Polską. Prace budowlane rozpoczęły się 5 listopada 2014 r., a ich koniec został zaplanowany na 2018 r. W tunelu bez przerwy – w dzień i w nocy – pracowało ponad 90 robotników.
W Polsce Metrostav realizuje:
– Umowa – o wartości 57,1 mln zł – na budowę mostu, który połączy Wyspę Sobieszewską z Gdańskiem pomiędzy konsorcjum firm Metrostav oraz Vistal a Miastem Gdańsk została podpisana 2 września 2016 r. Most będzie miał 173 m długości (ze skrzydłami – 181,5 m), przewidywany czas otwierania przęseł to 2 minuty.
– 20-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S7: Koszwały – Nowy Dwór Gdański na Pomorzu o wartości ponad 1, 642 mld zł. Inwestycja ma być gotowa w październiku 2018 r.
– Przebudowa 5-kilometrowego odcinka ulic Marsa i Żołnierskiej w Warszawie. Wartość kontraktu to ok. 155 mln zł, inwestycja ma być gotowa w 2018 r.