Zero tolerancji dla obniżania jakości i pogarszania bezpieczeństwa na drogach

28.06.2012

W związku z doniesieniami prasowymi dotyczącymi śledztwa CBA w sprawie rzekomych nieprawidłowości przy budowie odcinka C autostrady A2 MTBIGM informuje, iż odcinek C był objęty trzykrotnie większą liczbą kontroli jakości niż inne odcinki autostrad.

Kontrole te nie wykazały nieprawidłowości w obszarze jakości wykonawstwa oraz wykorzystanych materiałów. Co więcej, na odcinku C odnotowano najmniej wskaźników negatywnych, co oznacza, że prace były wykonywane starannie, zgodnie z przyjętą technologią oraz założeniami specyfikacji technicznych.

Dla Ministra Transportu jakość budowanych dróg jest i była zawsze kwestią priorytetową. Sławomir Nowak wielokrotnie podkreślał: Nie będzie zgody na obniżanie jakości budowy dróg nawet za cenę utrzymania napiętych terminów wykonawstwa.  Właśnie dlatego zawsze wszelkiego typu przejawy nieprawidłowości w obszarze jakości budowanych dróg są na bieżąco eliminowane. Tak było w przypadku ujawnionych po zimie spękań dróg na kilku budowanych odcinkach autostrad. Wszystkie te fragmenty dróg zostały zidentyfikowane przez GDDKiA, a następnie naprawione przez wykonawców łącznie z położeniem nowych warstw, tam gdzie było to koniecznie.

Na wniosek Ministra Transportu GDDKiA zintensyfikowała kontrolę jakości na wszystkich budowanych odcinkach  dróg. To właśnie po jednej z takich kontroli wykazano nieprawidłową jakość  użytych materiałów na drodze S2. Obecnie w GDDKiA trwają prace, mające na celu ocenę skali nieprawidłowości i sposobu ich usunięcia. Jeśli kiedykolwiek dotrą do mnie informacje dotyczące obniżenia jakości, czy po prostu bylejakości w procesie budowania dróg, będę stanowczo wyciągał konsekwencje zarówno wobec GDDKiA, jak i wykonawców. Zero tolerancji dla obniżania jakości i pogarszania bezpieczeństwa na drogach. – powiedział Sławomir Nowak.

 

Minister Transportu czeka na wyniki postępowania Prokuratury i CBA w zakresie dotyczącym trybu wyboru firmy DSS oraz płatności podwykonawcom. Najwyższa Izba Kontroli  badała już tryb wyboru DSS przez GDDKiA i potwierdziła prawidłowość działania Generalnej Dyrekcji, ale kontroli nigdy za wiele. Warto tę sprawę wyjaśnić do końca. Również po to, aby nie dawać niektórym politycznej pożywki – powiedział Minister.

 

W trosce o poszkodowanych podwykonawców MTBiGM przygotowało specustawę pozwalającą na szybkie wypłacenie im należności za wykonane prace bezpośrednio przez zamawiającego, czyli GDDKiA. Mam nadzieję, że toczące się obecnie prace parlamentarne zostaną błyskawicznie zakończone. Liczę tutaj na wsparcie opozycji i nieprzedłużanie prac nad tą ważną dla poszkodowanych podwykonawców ustawą  – mówi Sławomir Nowak.

 

Źródło: MTBiGM

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in