Umowa na budowę A1 pomiędzy węzłami Woźniki i Pyrzowice podpisana

04.09.2015

Podpisano umowę na budowę autostrady A1 na odcinku „I” węzeł Woźniki (bez węzła) – węzeł Pyrzowice (bez węzła).

Umowa przewiduje, że 15,2 km autostrady zostanie wybudowane w 30 miesięcy. Do czasu realizacji robót objętych umową nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). W tym czasie wykonawca uzyska również decyzję zezwalającą na użytkowanie autostrady.

Budowa tego odcinka autostrady zrealizowana zostanie przez konsorcjum firm: STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., STRABAG Sp. z o.o. Wartość umowna zadania wynosi 609 501 183,07 zł (brutto).

Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa śląskiego. Przebiega przez powiat lubliniecki i tarnogórski, obszary administracyjne miasta Woźniki oraz gmin Miasteczko Śląskie i Ożarowice. Autostrada na projektowanym odcinku przebiega głównie po terenach niezurbanizowanych leśnych (teren Woźnik, teren gminy Miasteczko Śląskie), terenach użytkowanych rolniczo (w południowym przebiegu odcinka w gminie Ożarowice i w północnym przebiegu odcinka w gminie Woźniki) oraz częściowo zurbanizowanym o przeważającej niskiej rozproszonej zabudowie. Projektowana autostrada przebiega również przez teren Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” w Pyrzowicach.

W ramach tego zadania wykonawca wykona:

– budowę autostrady o długości 15,2 km,

– budowę MOP-ów Woźniki Wschód i Zachód  at. I, z docelowy jej dostosowanie do kat. II i III,

– budowę Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA) Ożarowice,

– budowę obiektów inżynierskich, w szczególności: 1 mostu, 1 estakady nad rzeką, drogą powiatową i przejściem dla zwierząt, 2 wiaduktów autostradowych w ciągu autostrady, 9 wiaduktów drogowych nad autostradą, 1 kładki technologicznej nad autostradą dla świateł nawigacyjnych lotniska,

– budowę elementów odwodnienia autostrady: rowy odwadniające, przepusty, kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne,

– budowę urządzeń ochrony środowiska: ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt: dużych, średnich i małych, płazów, zbiornik zastępczy dla płazów,

– przebudowę dróg poprzecznych,

– budowę dróg dojazdowych umożliwiających dojazdy do nieruchomości i połączenie z istniejącą siecią dróg,

– elementy organizacji ruchu – oznakowanie poziome i pionowe,

– usunie kolizje infrastruktury technicznej nie związanej z autostradą.

 

 

Podstawowe parametry:

– długość odcinka 15,2 km

– klasa drogi: A

– obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś

– prędkość projektowa: 120 km/h

– typ przekroju: dwujezdniowy dwupasowy z rezerwą pod 3 pas ruchu

– szerokość pasa ruchu: 3,75 m

– szerokość pasa rozdziału 12,50 m, w tym opaski wewnętrzne 2 x 0,50 m

– szerokość pasa awaryjnego: 3 m

– szerokość pobocza gruntowego: 1,25 m

– kategoria obciążenia ruchu: KR6

– pochylenie poprzeczne jezdni na prostej 2,5%

 

Autostrada A1 z Rząsawy do Pyrzowic o łącznej długości 56,9 km została umieszczona w załączniku nr 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, stanowiącym listę inwestycji realizowanych w nowej perspektywie finansowej UE 2014-2020, dla których postępowania przetargowe na wybór wykonawców robót są uruchamiane od 2013 r.

Wybudowanie autostrady A1 na odcinku Rząsawa – Pyrzowice połączy zrealizowane już fragmenty autostrady A1 w woj. łódzkim i dalsze odcinki na północy kraju z południową granicą państwa, z miastami aglomeracji śląskiej, Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oraz odciąży Częstochowę z ruchu tranzytowego.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in