S7 Widoma–Kraków – jest nowy wykonawca

16.07.2021

Budowa odcinka S7 Widoma–Kraków będzie kontynuowana przez nowego wykonawcę, po tym jak firma Webuild (dawniej Salini) nie wywiązała się z umowy.

 

S7 Widoma–Kraków

 

Umowa na kontynuację projektowania i budowy S7 Widoma–Kraków (węzeł Kraków Nowa Huta) została podpisana z konsorcjum firm Gülermak i Mosty Łódź. Wartość prac wyniesie 1 545 681 714 zł.

4 grudnia 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z włoską firmą Webuild (wcześniej Salini) w związku z brakiem należytego wykonywania robót i pozytywnej reakcji na wezwania do poprawy oraz powstałą zwłoką w realizacji prac na odcinku S7 Widoma–Kraków. Wykonawca ten nie przedstawił harmonogramu, który zapewniłby realizację robót w terminie i prowadził wyłącznie prace przygotowawcze. Wyciął ok. 90% drzew, częściowo odhumusował teren pod drogi dojazdowe i również częściowo wykonał dojazdy do terenu budowy. Nie rozpoczął żadnych prac drogowych ani mostowych na trasie głównej. Pomimo wezwań do poprawy wykonawca nie zmobilizował ani niezbędnej liczby pracowników, ani potrzebnego sprzętu.

Zadaniem nowego wykonawcy jest kontynuacja projektowania i budowy dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. W przypadku wprowadzenia innych rozwiązań projektowych niż te, które zaproponował poprzedni wykonawca, jego następca będzie zobowiązany do uzyskania wymaganych prawem uzgodnień i pozwoleń. W ramach inwestycji powstanie droga ekspresowa o długości ok. 18,3 km z czterema węzłami drogowymi: Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice i Grębałów.

Wykonane będą obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i drogi technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Wykonawca przebuduje także istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastrukturę tramwajową i kolejową, sieć oraz urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna. Powstaną urządzenia ochrony środowiska, w tym m.in. pasy zieleni izolacyjnej, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe, jak również przepusty i przejścia ekologiczne wraz z systemem ochronno-naprowadzającym oraz odprowadzającym wody opadowe.

Wykonawca nie wykona natomiast samego węzła Widoma, który powstaje w ramach budowy S7 Widoma–Szczepanowice i węzła Kraków Nowa Huta.

GDDKiA podpisała także porozumienie z Gminą Miejską Kraków, które umożliwi przebudowę i tym samym udrożnienie ul. Kocmyrzowskiej na odcinku ok. 1 km. Przebudowa rozpocznie się od zjazdu z węzła Grębałów realizowanego w ramach budowy S7 w kierunku północno-wschodnim do ul. Bukszpanowej. Powiązanie inwestycji ze sobą zapewnieni prawidłowe skomunikowanie tego obszaru Krakowa oraz upłynnienie ruchu. Koszty przebudowy ul. Kocmyrzowskiej i wykupów gruntów poniesie GM Kraków w wysokości ponad 56,4 mln zł brutto.

Wszystkie prace wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie S7 Widoma–Kraków mają być ukończone w terminie nie dłuższym niż:

  • odcinek nr 1 zamiejski – 25 miesięcy od daty zawarcia umowy,
  • odcinek nr 2 miejski – 31 miesięcy od zawarcia umowy,
  • odcinek nr 3 Kocmyrzowska – 34 miesiące, jeżeli GDDKiA będzie wykonywać prace na mocy porozumienia z GM Kraków.

 

Źródło: GDDKiA

 

Przeczytaj też:

Rozpoczyna się budowa S7 Moczydło – Miechów

Ostatni odcinek S7 Płońsk-Czosnów z wykonawcą

Węzeł Skarżysko-Kamienna Północ na S7 został otwarty

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in