Węzeł Skarżysko-Kamienna Północ na S7 został otwarty

26.05.2020

Węzeł Skarżysko-Kamienna Północ został otwarty, a tym samym dobiegła końca inwestycja na odcinku drogi S7 od granicy województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej.

 

 

Oddanie do ruchu węzła Skarżysko-Kamienna Północ oznacza koniec prac na stukilometrowym świętokrzyskim odcinku drogi ekspresowej S7. Trasa S7 od granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej wraz z węzłem Skarżysko-Kamienna Zachód została oddana do użytkowania w grudniu 2019 roku, na pięć miesięcy przed terminem wynikającym z kontraktu. Skierowanie ruchu tranzytowego na ciąg główny drogi ekspresowej umożliwiło wykonawcy przystąpienie do robót w obrębie węzła Skarżysko-Kamienna Północ oraz dróg dojazdowych. Zgodnie z umową zasadnicze roboty na tych obszarach zostały ukończone. Otwarty węzeł komunikuje ekspresową S7 z dawnym przebiegiem drogi krajowej nr 7 i ułatwia ruch lokalny w okolicach Skarżyska Książęcego.

 

 

Dzięki otwartej przed kilkoma miesiącami prawie ośmiokilometrowej drodze S7 stanowiącej obwodnicę Skarżyska-Kamiennej skrócił się czas podróży pomiędzy Warszawą, Kielcami i Krakowem, zlikwidowany został także ostatni jednojezdniowy odcinek między granicą województw świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą. Cała trasa na odcinku blisko 200 km od granicy województwa małopolskiego w kierunku Warszawy ma parametry dwujezdniowej drogi ekspresowej. S7 na całej swojej długości, czyli na prawie 100 km, jest już od kilku miesięcy ekspresowa. W grudniu ubiegłego roku oddano do ruchu ostatni świętokrzyski odcinek tej drogi od granicy z Mazowszem do Skarżyska-Kamiennej, o długości 7,6 km. Natomiast w grudniu 2018 roku otwarto dwujezdniowy odcinek Chęciny–Jędrzejów o długości 21,5 km.

 

Przeczytaj też: Oddano ekspresówkę S7 w okolicach Skarżyska-Kamiennej

S7 z Warszawy do Gdańska wydłużyła się o 40 km

 

Droga S7 od granicy województwa świętokrzyskiego do Skarżysko-Kamiennej:

  • długość odcinka: 7,6 km
  • przekrój drogi: 2 jezdnie po 2 pasy ruchu z rezerwą pod trzeci pas
  • szerokość pasa ruchu: 3,5 m
  • szerokość pasów awaryjnych: 2,5 m
  • szerokość pasa dzielącego: 12 m
  • maksymalne obciążenie: 115kN/oś
  • liczba węzłów: dwa – Skarżysko-Kamienna Północ, Skarżysko-Kamienna Zachód
  • liczba obiektów inżynierskich: dwa mosty, sześć wiaduktów drogowych (pięć w ciągu drogi S7 i jeden nad S7), dwa przejścia dla zwierząt średnich (dwa wiadukty w ciągu drogi S7), pięć przejść dla zwierząt małych (przepusty), trzy ściany oporowe, cztery mury oporowe
  • realizacja: październik 2017 r.–maj 2020 r.
  • wykonawca: Budimex SA
  • nadzór: BBC Best Building Consultans

 

Realizacja S7 na wymienionych odcinkach była współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

 

Źródło: GDDKiA

 

Czytaj także: S7 Modlin-Czosnów – jest umowa na budowę

Jest umowa na S7 Moczydło-Miechów

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.