Obwodnica Kościerzyny już przejezdna

04.10.2017

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku otworzyła obwodnicę Kościerzyny. Jej realizacja trwała 3 lata i kosztowała 168 mln zł brutto. Inwestycję w formule „projektuj i buduj” wykonało konsorcjum firm z Grupy STRABAG.

Nowa trasa ma 7,6 km długości oraz 2 pasy w jedną stronę i jeden w przeciwną (2+1). Oprócz samej drogi konsorcjum wybudowało cztery węzły drogowe, łączące główną arterię z drogami niższej kategorii – „Kościerzyna Zachód”, „Kościerzyna Południe”, „Kościerzyna Wschód” oraz „Wieżyca”, mające rezerwę pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2×2.

Ponadto w ramach inwestycji powstały: przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Powstał również 122-metrowy wiadukt nad liniami kolejowymi i kilka wiaduktów drogowych. Wykonawca zamontował ekrany akustyczne i posadził zieleń izolacyjną. W realizacji inwestycji nie zabrakło również przebudowy i budowy dróg dojazdowych.

Kościerzyna do tej pory była jednym z najbardziej zakorkowanych miast w województwie pomorskim, gdyż przecinają się w niej trasy, po których odbywał się ruch tranzytowy: DK20 Stargard Szczeciński–Gdynia i DW214, a także DW 221 łącząca miasto z Gdańskiem. Zrealizowana przez STRABAG obwodnica ominie miasto od południa i wyprowadzi ciężkie pojazdy z gęstej zabudowy.

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.