Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Prace na linii kolejowej Zaklików-Stalowa Wola Rozwadów

05.06.2019

Od kwietnia trwają roboty na linii kolejowej Zaklików–Stalowa Wola Rozwadów – odcinku linii Lublin–Stalowa Wola, w tym także remont 300-metrowego trójprzęsłowego mostu na Sanie. Pozwoli to na szybszy przejazd pociągów z Lubelszczyzny na Podkarpacie.

 

Most na Sanie w Kępie Rzeczyckiej w ciągu linii kolejowej Zaklików–Stalowa Wola Rozwadów

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzi prace na linii kolejowej Zaklików–Stalowa Wola Rozwadów. Jednocześnie wzmacniany jest most kolejowy na Sanie w Kępie Rzeczyckiej. Prace obejmują wzmocnienie konstrukcji oraz niezbędne roboty przy podporach mostu, a także przygotowanie do elektryfikacji.

Modernizacja linii kolejowej Zaklików–Stalowa Wola Rozwadów to ostatni etap przebudowy trasy, która ma być zelektryfikowana. Inwestycja pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów z 80 do 120 km/h. Między Zaklikowem a Stalową Wolą powstaną dwa dodatkowe przystanki: Zaklików Miasto i Stalowa Wola Charzewice. Zostaną wykonane nowe perony w Lipie, Kępie i Pilchowie. Obiekty będą dobrze oznakowane i oświetlone, a także przystosowane do osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą tu nowe ławki, wiaty i tablice z rozkładami jazdy.

Roboty na linii kolejowej Zaklików–Stalowa Wola Rozwadów obejmują m.in. 22 km toru, 14 rozjazdów. Na odcinku Lipa–Charzewice powstał już nowy tor. Trwają prace na stacji Lipa. Na trasie Zaklików–Lipa wymieniane są tory i rozjazdy. Sprawniejsze podróże zapewni lokalne centrum sterowania w Szastarce. Nowoczesne urządzenia są już na stacji Kraśnik.

Prace torowe na odcinku linii kolejowej Zaklików–Stalowa Wola Rozwadów mają trwać do końca września br. Następnie oddane zostaną perony i przejazdy kolejowo-drogowe. Zakończenie prac planowane jest do końca br.

Wszystkie udogodnienia są już na 13 zmodernizowanych stacjach i przystankach: Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice, Kraśnik, Szastarka, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Rzeczyca, Potok Kraśnicki, Zaklików i Stalowa Wola Rozwadów.

Na odcinku Kraśni–Zaklików wymieniono 35 km toru oraz 16 nowych rozjazdów. Dla planowanej elektryfikacji posadowiono już ponad 600 słupów sieci trakcyjnej.

Całkowita wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin–Stalowa Wola Rozwadów” to 367 mln zł netto. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł.

 

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Przeczytaj też: Modernizacja linii kolejowej E30

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube