Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Oddano fragment drogi S17

04.07.2019

Kierowcy mogą korzystać z kolejnego odcinka drogi S17. Ekspresówka łącząca Warszawę z Lublinem wydłużyła się o kolejne 30 km.

Droga S17 - kolejne odcinki i węzły

Nowy odcinek S17 znajduje się pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. Tym samym droga ekspresowa łącząca Warszawę z Lublinem wydłużyła się o kolejne 30 km. Kierowcy mogą korzystać z odcinka od końca obwodnicy Garwolina do granicy z województwem lubelskim (25,2 km) oraz kolejnych kilku kilometrów do węzła Ryki Północ (około 5 km), gdzie zjadą na stary przebieg DK17. Kolejny - 15-kilometrowy odcinek S17 omijający Ryki, dostępny bęzie pod koniec wakacji 2019 r. Wtedy też czas przejazdu 140-kilometrowego odcinka od Garwolina do Piask wyniesie ok. 70 minut.

 

Fragment S17. Fot. GDDKiA

 

Dwujezdniowa droga ekspresowa S17 od końca obwodnicy Garwolina do granicy z województwem lubelskim, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwą pod trzeci, powstała głównie w miejscu starej DK17. Jedynie na wysokości Gończyc i Trojanowa biegnie po nowym śladzie, omijając od wschodu te miejscowości. Jezdnia nowej trasy w kierunku Warszawy w dużej mierze wykorzystuje korpus starej drogi, wytyczonej niemal 200 lat temu w czasach Dyrekcji Jeneralnej Dróg i Mostów Królestwa Polskiego. Jezdnia w kierunku Lublina powstała od podstaw, podobnie jak system dróg umożliwiających obsługę ruchu lokalnego.

 

W ramach inwestycji powstały m.in. trzy węzły (Górzno, Gończyce i Trojanów), dwa Miejsca Obsługi Podróżnych, 23 obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i nad nią oraz urządzenia ochrony środowiska.

 

Sprawdź też: Szybciej z Lublina do centrum Polski

Droga S17 z betonu cementowego

Nawierzchnia na trasie głównej wykonana jest z betonu cementowego, a jedynie w obrębie obiektów inżynierskich oraz na drogach lokalnych zastosowano nawierzchnię bitumiczną. Dodajmy, że nawierzchnia z betonu cementowego będzie na całym odcinku S17 pomiędzy węzłami Zakręt i Kurów Zachód.

Droga S17 dofinansowana ze środków UE

Realizację odcinka od Garwolina do granicy województw podzielono na dwa mniejsze zadania: od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc o długości 12,2 km oraz od obwodnicy Gończyc do granicy województw o długość 13 km. Oba odcinki budowała firma Budimex. Wartość robót na pierwszym odcinku to ok. 291 mln zł, a na drugim ok. 317 mln zł. Łączny koszt realizacji tych dwóch odcinków, uwzględniający odszkodowania za przejęte nieruchomości, prace archeologiczne i wynagrodzenie nadzoru to ok. 840 mln zł.

 

Inwestycja powstała przy dofinansowaniu z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, jako jeden z pięciu kontraktów S17 pomiędzy Garwolinem i węzłem Kurów Zachód (i dojazdem do mostu w Puławach), na które w 2017 roku podpisano umowę o dofinansowanie.

 

Przetarg na realizację inwestycji w trybie „projektuj i buduj” ogłoszono w 2013 roku, umowę podpisano w 2015 r., a 4 lipca 2019 r. oddano do użytkowania odcinek pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina i granicą z województwem lubelskim wraz z 5 km do węzła Ryki Północ wchodzącymi w skład kolejnego odcinka.

 

Sprawdź też: Budowa drogi S17 węzeł Lubelska-Garwolin

 

GDDKiA

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube