Modernizacja Warszawy Zachodniej

18.07.2017

Nowa stacja Warszawa Zachodnia będzie bardziej funkcjonalna, pozbawiona barier architektonicznych i dobrze przygotowana do obsługi tysięcy pasażerów.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na projekt modernizacji stacji. Projekt przygotuje zmiany na stacji w obszarze obsługi pasażerów oraz w zakresie technicznym i bezpieczeństwa. Uwzględnia integrację komunikacji miejskiej i kolejowej w zakresie przewozów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych. Powstanie multimodalny węzeł komunikacyjny. Linia średnicowa będzie przystosowana do zwiększonej liczby pociągów. Stworzone zostaną nowe możliwości połączeń na linii Piaseczno–Legionowo.

Na stacji przebudowane zostaną istniejące perony oraz dobudowany jeden dodatkowy. Pasażerowie będą mogli skorzystać z hali peronowej. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią obsługę na peronach. Całkowicie zmieni się przejście podziemne. Będzie wyższe i szersze oraz zostanie połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych – ukształtowaną z myślą o wygodzie pasażerów. Przejście doświetlą świetliki umieszczone na peronach. Stacja będzie w pełni dostępna dla osób niepełnosprawnych. W drodze na perony pomogą przestronne windy, do których łatwo będzie wsiąść z rowerem lub wózkiem.

 

 

Projekt modernizacji stacji za ponad 14 mln zł wykona firma Torprojekt Sp. z o.o. Prace nad dokumentacją zakończą się w I kwartale 2019 r. W II kwartale 2019 r. rozpoczną się prace budowlane. Zakończenie inwestycji planowane jest na IV kwartał 2021 r.

Szacowany koszt modernizacji stacji Warszawa Zachodnia w ramach projektu „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia–Warszawa Zachodnia”, realizowanego z udziałem środków unijnych, to 500 mln zł. Wysokość dofinansowania to ok. 80%.

 

Źródło: MIiB

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in