Gotowy kolejny odcinek A4 na Podkarpaciu

04.06.2013

Oddano do ruchu 18-kilometrowy odcinek od w. Jarosław Wschód (okolice Pawłosiowa) do w. Przemyśl (skrzyżowanie z DK77, okolice Radymna).

Zakończyły się roboty na całym 25-kilometrowym odcinku autostrady A4 Jarosław Zachód – Przemyśl, realizowanym w  systemie projektuj-buduj i dla całego odcinka Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego (WINB) wydał decyzję zezwalającą na użytkowanie.

Natomiast oddanie do ruchu odc. w. Jarosław Zachód – w. Jarosław Wschód uzależnione jest od zakończenia budowy węzła Jarosław Zachód realizowanego w ramach sąsiedniego kontraktu Rzeszów (w. Rzeszów Wschód) – Jarosław (w. Jarosław Zachód). Planowane jest to w III kwartale br.

Wykonawcą prac była firma Budimex S.A. Wartość umowy to 969,2 mln zł. Odcinek ten realizowany był systemem projektuj-buduj. Systemem, który z założenia miał na celu skrócenie czasu realizacji inwestycji. 

Autostrada A4 w. Jarosław Zachód-w. Przemyśl w liczbach:

– podpisanie umowy z Wykonawcą: 29.10.2009r.

– powierzchnia autostrady – 427 ha,

– długość odcinka – 25,655 km,

– drogi dojazdowe – 38 km,

– roboty ziemne: wykop – 4 477 107,00 m³ (ok. 2 tys. kursów dziennie), nasyp – 4 285 905,00 m³,

– nawierzchnia bitumiczna: 500 tys. ton (ok. 20 tys. kursów), zaawansowanie 98 proc.,

– podbudowa z kruszywa: 900 tys. ton (30 tys. kursów, 15 tys. wagonów, ok. 500 pociągów),

– wzmocnienie gruntów – 100 ha,

– liczba kolumn CMC – 12,5 tys. szt.,

– łączna długość kolumn CMC – 150 km,

– kolumny DR (dynamiczna wymiana gruntu) – 300 tys. ton, tj. 10 tys. kursów,

– wzmocnienia były wykonywane na 25 proc. powierzchni autostrady,

– łączna długość barier stalowych – 60 km,

– zbudowano 23 obiekty mostowe, z czego 13 wiaduktów w ciągu autostrady i 10 wiaduktów drogowych,

– wykonano 19 km pali żelbetowych pod obiekty mostowe,

– wbudowano około 100 tys. m³ betonu na obiektach,

– zamontowano około 14 tys. ton zbrojenia na obiektach,

– najdłuższy obiekt ma 206 m,

– system odwodnienia to łącznie 50 km,

– zbiorniki retencyjne z funkcją ekologiczną – 12 szt.,

– budowa i przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej: gazociąg – 8 km, linie energetyczne – 14 km, oświetlenie – 34 km kabli, teletechnika – 35 km kanalizacji SIA (systemu informacji autostradowej).

Inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in