Ekspresowa obwodnica Płońska otwarta

04.06.2009

Droga krajowa nr 7 przebudowana w celu dostosowania jej do parametrów trasy ekspresowej na odcinku obwodnicy Płońska została otwarta w środę 3 czerwca 2009 r.

Prawie pięciokilometrowa inwestycja o wartości 200 mln zł była finansowana z pieniędzy krajowych. Przebudowa trwała 1,5 roku. W ramach przebudowy, oprócz zadania podstawowego, czyli dopasowania odcinka drogi nr 7 do parametrów drogi ekspresowej na długości 4,7 km, przeprowadzone zostały następujące działania:
– budowa lub przebudowa 3 węzłów – „Ciechanów” (Poczernin), „Płońsk” i „Siedlin”,
– przebudowa odcinka drogi krajowej nr 50 na  długości 0,27 km,
– przebudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 632 łącznie z budowa nowego odcinka na długości 0,76 km,
– budowa 6,64 km  dróg dojazdowych zlokalizowanych najczęściej równolegle do drogi krajowej nr 7 po obu jej stronach,
– budowa 7 obiektów inżynierskich, w tym: 5 wiaduktów i 2 mostów,
– budowa 45 przepustów drogowych,
– przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej,
– wykonanie urządzeń ochrony środowiska, w tym: budowa 5,8 km ekranów akustycznych, systemów odwodnienia drogi i ochrony wód oraz pasów zieleni izolacyjnej.
Zmodernizowany odcinek jest częścią drogi krajowej nr 7 Gdańsk – Warszawa – Kraków – Chyżne (oznaczenie międzynarodowe E 77).
Na objętym inwestycją fragmencie droga krajowa nr 7 przecina :
– drogę krajową nr 50 Ciechanów-Wyszogród,
– drogę wojewódzką nr 632 Płońsk-Pułtusk,
– ulice: Podmiejską i 19-go Stycznia w Płońsku,
– linię kolejową Nasielsk – Toruń Wschodni.
Obwodnicę zaprojektował „Transprojekt”  – Warszawa, wykonawcą było konsorcjum Teerag- Asdag z siedzibą w Wiedniu i Teerag- Asdag Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, a nadzór inwestorski pełniła firma Arcadis Sp. z o.o. – Warszawa.
 
Źródło: GDDKiA
 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in