Wiadukt w Mielcu nad torami gotowy

18.05.2023

Wiadukt w Mielcu powstał w ramach zadania pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew–Mielec–Dębica”. Jest on dostępny zarówno dla kierowców, jaki pieszych.

 

Wiadukt w Mielcu

 

Wiadukt w Mielcu zapewni bezpieczniejszy ruch kolejowy i drogowy, a także sprawniejszą komunikację w mieście. Nowy wiadukt w ciągu obwodnicy drogowej, nad reaktywowaną linią kolejową Dębica–Mielec–Padew wybudowały PKP PLK SA. Z końcem kwietnia 2023 r. mieszkańcy i kierowcy zyskali możliwości szybkiego dojazdu do strefy ekonomicznej, działek i posesji po drugiej stronie torów.

Wiadukt w Mielcu ma ponad 120 m. W ramach przedsięwzięcia wybudowano drogi dojazdowe. Ułatwieniem dla pieszych i rowerzystów jest ścieżka na przeprawie.

Po 12 latach na trasę nr 25 Dębica–Mielec–Padew wróciły pociągi. Można korzystać z przejazdów koleją w czasie krótszym niż przed laty. Zmodernizowano też stacje i przystanki. W rejonie stacji Mielec na ukończeniu jest budowa nowego przejścia pod torami. W czerwcu 2023 r. wygodny trakt dla pieszych w ciągu ulic Drzewieckiego–Skargi połączy osiedla obok stacji.

Oprócz inwestycji na linii kolejowej nr 25 Dębica–Mielec–Padew zrealizowano również zadanie na linii towarowej nr 79, łączącej stację Padew z terminalem przeładunkowym w Woli Baranowskiej. Celem jest zapewnienie sprawniejszego i bezpieczniejszego transportu materiałów, m.in. na Ukrainę. Prace, zakończone w maju 2023 r. objęły m.in. przebudowę 5 km toru i systemu sterowania ruchem kolejowym. Wyremontowano także most w Padwi Narodowej oraz 2 przepusty. W Baranowie Sandomierskim podniesiono poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym. Projekt za ponad 15 mln zł netto sfinansowany został z budżetu państwa.

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 332 mln zł netto na linii nr 25, realizowane są w ramach projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew–Mielec–Dębica”. Projekt wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014–2020.

 

Źródło: PKP PLK S.A.

Fot. Wojciech Waś

 

Przeczytaj też:

Linia kolejowa Podłęże-Piekiełko w przebudowie

Most w Nowakowie gotowy

Most kolejowy w Przemyślu w budowie

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in