Umowa na realizację S19 podpisana

10.04.2014

W rzeszowskim Oddziale GDDKiA podpisano umowę na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Świlcza (DK4) do węzła Rzeszów Południe (Kielanówka).

Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: EUROVIA POLSKA S.A. oraz WARBUD S.A. Wartość umowy to 342 566 799,40 zł brutto. Czas na wykonanie zadania: 34 miesiące. Inwestycja realizowana będzie systemem „optymalizuj + projektuj + buduj”. To pierwsza umowa na zadanie, którego realizacja przewidziana jest w ramach nowej perspektywy finansowej UE 2014-2020.

Nowy odcinek S19 będzie stanowił kolejną część tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Pozwoli m.in. na zaoszczędzenie czasu, odsunięcie ruchu ciężkiego od obszarów zabudowanych i centrum miasta oraz zwiększy bezpieczeństwo. Podróżujący na kierunkach północ – południe i zachód – południe będą mogli skorzystać z nowego odcinka S19 i autostrady A4 dzięki czemu ominą centrum Rzeszowa.

 

 

Zakres budowy

Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Świlcza do węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) będzie miał długość 6,3 km. Zaprojektowany został w powiązaniu z zrealizowanym odcinkiem S19 węzeł Rzeszów Zachód – węzeł Świlcza od północy oraz z planowanym odcinkiem tej drogi od strony południowej w. Rzeszów Południe – Barwinek.

Wykonawca będzie miał 34 miesiące na zrealizowanie zamówienia, w tym 14 miesięcy na zaprojektowanie (opracowanie Projektu Budowlanego, Projektu Wykonawczego, Szczegółowej Specyfikacji Technicznej) i 20 miesięcy na budowę (z wyłączeniem okresów zimowych).

 

DANE TECHNICZNE

Klasa techniczna

S

Prędkość projektowa

100 km/h

Ilość jezdni

2 (2X2)

Szerokość pasa ruchu

3,50 m

Nawierzchnia

bitumiczna

Obciążenie dopuszczalne osi

115 kN/oś

 

Zakres robót obejmuje m.in.:

– budowę odcinka drogi ekspresowej klasy S o długości około 6,307 km;

– budowę węzła drogowego Kielanówka;

– budowę dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego;

– budowę obiektów inżynierskich;

– budowę urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń, system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające wody opadowe z jezdni drogi ekspresowej);

– oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego;

– przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy, do stanu przed rozpoczęciem budowy;

– wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;

– uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in