Umowa na realizację kolejnego odcinka S19 na Podkarpaciu

11.06.2014

12,5-kilometrowy odcinek od węzła Sokołów Małopolski Północ do Stobiernej zbuduje konsorcjum, którego liderem jest Aldes Constructiones Polska Sp. o.o. Koszt zadania to blisko 290 mln zł.

Inwestycja zostanie zrealizowana w 30 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych w czasie realizacji robót), w systemie „optymalizuj + projektuj + buduj”. To już druga umowa na Podkarpaciu, której realizacja przewidziana jest w ramach nowej perspektywy finansowej UE 2014-2020. Pierwsza umowa, dot. budowy odcinka S19 od węzła Świlcza do węzła Rzeszów Południe (Kielanówka), została podpisana 9 kwietnia br.

Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Sokołów Małopolski Północ do Stobiernej zlokalizowany jest w powiatach: rzeszowskim i łańcuckim, na terenach gmin: Sokołów Małopolski, Trzebownisko, Czarna. Zaprojektowany został w powiązaniu z drogą krajową nr 19 (strona północna) oraz użytkowanym obecnie odcinkiem drogi ekspresowej S19 Stobierna – węzeł Rzeszów Wschód (strona południowa).

Umowa z wykonawcą obejmuje zaprojektowanie (kontynuację projektowania), uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę, wybudowanie, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi ekspresowej, a w konsekwencji oddanie do użytkowania drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Sokołów Małopolski Północ (bez węzła) – Stobierna wraz z tymczasowym włączeniem do istniejącej DK19 w miejscu przyszłej lokalizacji węzła Sokołów Małopolski Północ.

 

 

DANE TECHNICZNE

Klasa techniczna

S

Prędkość projektowa

80 km/h (przy założeniu parametrów geometrycznych jak dla prędkości 100km/h)

Ilość jezdni i pasów ruchu

Odcinek jednojezdniowy 1 x (2+1) Odcinek dwujezdniowy 2 x 2

Szerokość pasa ruchu

3,50 m

Nawierzchnia

bitumiczna

Obciążenie dopuszczalne osi

115 kN/oś

 

Zakres robót obejmuje m.in.:

– budowę odcinka drogi ekspresowej klasy S o nawierzchni bitumicznej o dł. ok. 12,496 km;

– wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego, wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;

– budowę węzła drogowego „Sokołów Małopolski”;

– budowę Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): MOP I „Nienadówka”, MOP I „Stobierna”;

– budowę obiektów inżynierskich;

– budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne);

– przełożenie lub przebudowę koryt rzek i cieków w zakresie uzgodnionym z ich administratorami/zarządcami;

– budowę urządzeń ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń;

– budowę oświetlenia drogowego;

– organizację ruchu (wykonanie oznakowania poziomego i pionowego drogi ekspresowej i dróg związanych wraz z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej;

– wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp;

– oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego;

– wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez wykonawcę;

– przywrócenie dróg publicznych oraz nieruchomości użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy do stanu przed rozpoczęciem budowy.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in