Umowa na kontynuację budowy S69 odc. w. Mikuszowice-Żywiec podpisana

04.07.2014

2 lipca została podpisana umowa między Generalną Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad a Mota-Engil Central Europe S.A. na „Kontynuację budowy drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała Żywiec–Zwardoń, Odcinek Węzeł „Mikuszowice”.

Dokończenie budowy 15,56 km drogi ekspresowej S69 zostanie zrealizowane w dwóch etapach: odcinek o długości 6,1 km od węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice (z węzłem) powinien zostać oddany do ruchu w 4 miesiące od daty rozpoczęcia robót, czyli do końca 2014 r., a odcinek o długości 9,460 km od węzła Buczkowice do Żywca – do 9 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Do terminów realizacji nie wlicza się okresów zimowych. Umowna wartość kontraktu wynosi 260 mln zł.

W ramach dokończenia budowy S69 Bielsko-Biała Żywiec- Zwardoń, odcinek węzeł „Mikuszowice” („Żywiecka/Bystrzańska”) – Żywiec, zostaną wykonane: roboty drogowe, roboty przygotowawcze, roboty ziemne, odwodnienie korpusu drogowego, podbudowy, nawierzchnie, roboty wykończeniowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, elementy ulic, zieleń drogowa, roboty mostowe, oświetlenie, odwodnienie korpusu drogi, przebudowy sieci gazowych, elektroenergetycznych, teletechnicznych, wodno-kanalizacyjnych, przebudowy cieków naturalnych i urządzeń melioracyjnych – budowa zbiornika „Kiemlichowiec” (droga dojazdowa wraz ze zjazdem z drogi publicznej oraz roboty wykończeniowe), elementy ochrony środowiska.

Droga S69 stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w VI Paneuropejskim Korytarzu Transportowym, tworząc połączenie południowej granicy państwa ze Słowacją w Zwardoniu z drogą ekspresową S-1 w Bielsku-Białej. Jest także elementem projektu priorytetowego TEN-T nr 25 („Budowa autostrady Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń”). Przedłużeniem S69 na południe jest słowacka autostrada D-3 Żylina-Skalite (w trakcie budowy).

 

 

Parametry techniczne drogi:

– klasa drogi S

– prędkość projektowa Vp = 80 km/h

– prędkość miarodajna Vm = 100 km/h

– przekrój normalny 2/2

– szerokość pasa ruchu 3,50 m

– szerokość pasa awaryjnego 2,50 m

– szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami 12,00 m (w tym rezerwa na trzecie pasy ruchu dobudowywane do środka)

– szerokość pobocza 0,75–1,25 m

– skrajnia pionowa 4,70 m

– obciążenie 115 kN/oś

– kategoria ruchu KR6

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in