Szybciej z Warszawy do Lublina

16.06.2017

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały trzecią umowę na przebudowę linii kolejowej nr 7 między Otwockiem a Pilawą.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały trzecią i zarazem ostatnią z zasadniczych umów na przebudowę linii numer 7 pomiędzy Otwockiem a Pilawą. Koszt przebudowy odcinka to prawie 480 mln zł.

W ramach zadania zmodernizowanych zostanie 26 km torów wraz z siecią trakcyjną. Na całym odcinku dobudowany będzie drugi tor. Przebudowane zostaną perony na 3 stacjach i 6 przystankach. Wymienionych będzie 87 rozjazdów, a na 12 przejazdach kolejowo-drogowych wymienione zostaną urządzenia bezpieczeństwa. Na trasie powstanie 5 nowych przejść podziemnych dla pieszych oraz 2 nowe skrzyżowania bezkolizyjne dla samochodów. Pozostałe istniejące wiadukty kolejowe zostaną przebudowane.

Po modernizacji całego odcinka od Warszawy do Lublina pociągi na tej trasie będą mogły kursować z prędkością 160 km/h. Przejazd skróci się do około 1,5 godziny. Pasażerowie skorzystają z nowych, w pełni wyposażonych i dostosowanych dla niepełnosprawnych peronów. Większy komfort podróżowania zapewnią nowe wiaty, oświetlenie, ławki, system megafonowy i wyposażone w windy przejścia podziemne. Sprawny przejazd na trasie zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe i nowe skrzyżowania bezkolizyjne.

Podpisana została także umowa na opracowanie dokumentacji projektowej z uzyskaniem decyzji administracyjnych dla modernizacji odcinka Warszawa–Otwock.

W ramach inwestycji ma powstać m.in. nowy przystanek kolejowy w Warszawie, przy ul. Wiatracznej. Przebudowane zostaną też perony na 11 stacjach i przystankach. Na linii pojawią się 3 nowe skrzyżowania bezkolizyjne, a 5 przejazdów kolejowo-drogowych będzie zmodernizowanych. Wybudowany zostanie też trzeci tor dla pociągów dalekobieżnych. Przewidywane jest też podniesienie prędkości pociągów.

 

Fot. Mykola Mazuryk – Fotolia.com

 

Przebudowa odcinka Otwock–Pilawa obejmuje:

– 3 zmodernizowane stacje i 6 przystanków,

– 12 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych,

– 26 km dobudowanego toru i zmodernizowanie 26 km drugiego toru,

– 5 nowych przejść podziemnych,

– 6 przebudowanych wiaduktów kolejowych,

– 2  nowe skrzyżowania bezkolizyjne,

– 87 wymienionych rozjazdów.

 

Całość inwestycji na trasie Lublin–Otwock to:

– 77 zmodernizowanych peronów na 34 stacjach i przystankach,

– 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych z 16 windami,

– 355 km torów kolejowych i sieci trakcyjnej,

– 383 nowe rozjazdy,

– 71 przebudowanych obiektów inżynieryjnych,

– 3 nowe Lokalne Centra Sterowania w Pilawie, Dęblinie i Lublinie,

– 68 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych.

 

Źródło: MIiB

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.