Rozbudowa intermodalnego terminalu kontenerowy w porcie Gdańsk

27.06.2014

STRABAG podpisał umowę z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk S.A. na rozbudowę intermodalnego terminalu kontenerowego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego.

Port Gdański jest ważnym międzynarodowym węzłem komunikacyjnym. Położony w centralnej części południowego wybrzeża Morza Bałtyckiego łączy kraje skandynawskie z Południowo-Wschodnią Europą na trasie Transeuropejskiego Korytarza Transportowego. Nowa inwestycja zlokalizowana jest w Porcie Wewnętrznym usytuowanym wzdłuż Martwej Wisły i Kanału Portowego, na terenie o powierzchni ponad 37 tys. m².

Kontrakt STRABAG w formule „Zaprojektuj i zbuduj” obejmuje przygotowanie dokumentacji projektowej oraz realizację prac budowlanych. Intermodalny terminal kontenerowy zostanie rozbudowany i zmodernizowany. Przebudowie ulegnie plac składowy kontenerów na powierzchni ok. 2,6 ha po wschodniej stronie ulicy Wielopole wraz z placem składowym dla kontenerów zawierających materiały niebezpieczne na powierzchni ok. 0,12 ha. Przebudowany będzie zewnętrzny i wewnętrzny układ komunikacyjny na powierzchni ponad 1 ha, w ramach którego powstanie nowy wjazd na teren terminalu, plac manewrowy i postojowy wraz z parkingiem o powierzchni około 800 m².Ponadto zakres prac przewiduje rozbudowę całej infrastruktury sieciowej na terenie terminalu, w tym sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej i gazowej.

Do realizacji zadania wykorzystana zostanie specjalistyczna technologia układania betonu ze zbrojeniem rozproszonym stalowym i polipropylenowym wraz z dyblowaniem działek dylatacyjnych. Dzięki jej zastosowaniu uzyskana zostanie duża nośność, niezbędna do składowania kontenerów. Wcześniej teren pod placami składowymi i manewrowymi zostanie wzmocniony formowanymi bezudarowo kolumnami betonowymi, a kolejnym etapem będzie stabilizacja gruntu pod podbudowę betonowej nawierzchni.

Cała inwestycja zostanie ukończona w grudniu 2015 r. Wartość kontraktu STRABAG wynosi blisko 26 mln zł. Całkowity koszt realizacji projektu opiewa na 44,6 mln zł. Projekt jest dofinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

 

Fot. Kacper Kowalski/Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA

 

KONTRAKT W LICZBACH 

– 37 100 m² – powierzchnia terenu budowy

– 800 m² – powierzchnia parkingu

– 25 700 m² – powierzchnia przebudowy placu składowego kontenerów, w tym 1.200 m² powierzchni placu składowania materiałów niebezpiecznych

– 10 600 m² – powierzchnia przebudowy układu komunikacyjnego

– 680 m – rozbudowa sieci kanalizacji deszczowej

– 1350 m – rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej

– 900 m – rozbudowa sieci wodociągowej

– 120 m – przebudowa sieci gazowej

– 50 m – rozbudowa torowiska żurawi portowych

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in