Ruszyła budowa mostu MS-6 nad Baryczą. Nowa przeprawa powstaje w ciągu budowanej drogi ekspresowej S5 Korzeńsko-Wrocław.
Most pomiędzy Żmigrodem a Żmigródkiem poprowadzi kierowców szerokim, łagodnym łukiem, którego promień wynosi 2620 m. Będzie miał 748 m długości i dwie równoległe estakady, oddzielne dla każdej jezdni drogi ekspresowej. Obie jezdnie mostu będą miały po 3 pasy ruchu o szerokości 3,5 m każdy oraz pas awaryjny. Każda z estakad wsparta będzie na 13 przęsłach o rozpiętości od 48 do 81,5 m.
Dla uniknięcia ingerencji w cenną ekologicznie dolinę Baryczy, zminimalizowania wpływu budowy na czynną linię kolejową E59 oraz uniknięcia budowy potężnych rusztowań, ustrój niosący mostu wykonywany jest metodą nasuwania podłużnego. Każda z estakad składać się będzie z 29 żelbetowych segmentów, powstających w stacjonarnej wytwórni na miejscu budowy. Wykonanie i nasunięcie każdego segmentu trwa około tygodnia. Do tego momentu wykonanych i nasuniętych zostało 6 segmentów (po 3 na każdą jezdnię).
Zakończenie budowy mostu zaplanowane zostało na 2017 r. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Budimex S.A. oraz STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
Trasa ekspresowa S5 w niedalekiej przyszłości połączy Wrocław z Poznaniem, a autostradę A4 z autostradą A2. Koszt budowy jej dolnośląskiego odcinka to 1,9 mld zł. Projekt pod nazwą „Budowa drogi ekspresowej S5 odc. Korzeńsko – Wrocław (w. Widawa)” otrzymał dofinansowanie ze środków UE w wysokości ok. 911,1 mln zł, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, osi priorytetowej III – Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, działanie 3.1 Rozwój drogowej i lotniczej sieci TENT.
Źródło: GDDKiA