Podpisano umowę na realizację S7 węzeł Rybitwy – węzeł Igołomska w Krakowie

29.07.2014

W sierpniu nastąpi przekazanie placu budowy, a na przełomie sierpnia i września wykonawca planuje rozpoczęcie robót związanych z realizacją tzw. „Trasy Nowohuckiej”. GDDKiA Oddział Kraków podpisała umowę z konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. oraz Heilit + Woerner Sp. z o.o. na realizację odcinka S7 węzeł Rybitwy – węzeł Igołomska.

Budowa drogi ekspresowej S7 we wschodniej części Krakowa, w dzielnicach: Podgórze i Nowa Huta, ma przejąć ruch tranzytowy z drogi krajowej nr 79 i przeprowadzić go nową drogą klasy S do autostrady A4 Katowice – Kraków – Rzeszów. Powstanie 4,5 km trasy głównej, 1,55 km nowej dwujezdniowej drogi krajowej nr 79 oraz przeprawa przez Wisłę o długości 700 m i dwa dwupoziomowe węzły: „ Rybitwy” i „Igołomska”.

 

 

Inwestycja obejmuje ponadto :

– budowę obiektów inżynierskich (wiaduktów, mostu, przepustów, murów oporowych), w tym przeprawy przez Wisłę: dwóch mostów w ciągu S7 nad rzeką Wisłą, gdzie konstrukcję nośną przęseł nurtowych mostów o rozpiętości każdego 200 m stanowi ustrój podwieszony, wantowy z czterema pylonami (po dwa dla każdej jezdni) o wys. 63,0 m. Układ „podwieszenia” usytuowany jest obustronnie względem każdej jezdni (pylony w kształcie litery A). Przęsła niepodwieszone stanowią osobne ustroje dla każdej z jezdni. Przekrój poprzeczny przęseł niepodwieszonych stanowią skrzynki z betonu sprężonego o wysokości 2,80 m. Długość obiektów: ok. 706,0 m i ok. 695,70 m;

– przebudowę istniejącej linii tramwajowej (układu torowego i trakcji);

– budowę kanalizacji deszczowej;

– budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym: ekrany dźwiękochłonne, zieleń izolacyjna, separatory;

– przebudowę lub zabezpieczenie urządzeń obcych kolidujących z budową drogi: istniejących sieci wodociągowych, sieci gazowych, sieci teletechnicznych, sieci energetycznych napowietrznych i kablowych oraz kanalizacji kablowej kolidującej z przedmiotową inwestycją, sieci cieplnych, budowę i przebudowę oświetlenia drogowego, budowę oświetlenia iluminacyjnego, przeszkodowego, oświetlenia wnętrza mostu;

– wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu;

Termin realizacji wynosi 27 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Okres gwarancji: 10 lat. Koszt inwestycji: 528 898 852 zł.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in