Miasto Jarosław ma już obwodnicę

28.12.2012

Do ruchu oddana została ponad 11-kilometrowa obwodnica Jarosławia w ciągu drogi krajowej nr 4.

Projekt ten finansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Wartość całkowita projektu wynosi 468,4 mln zł, w tym wartość kwalifikowalna to 368,7 mln zł, a wartość dofinansowania z EFRR to 177,9 mln zł.

Obwodnica w ciągu drogi krajowej nr 4 stanowi ważny element układu komunikacyjnego kraju umożliwiający połączenie zachodniej granicy państwa z Niemcami z południowo-wschodnią granicą z Ukrainą. Jest także częścią transeuropejskiego korytarza transportowego sieci TEN-T.

Obwodnica skróci czas przejazdu przez miasto Jarosław do 15 min, przeniesie ruch tranzytowy z centrum a to w sposób radykalny zmniejszy uciążliwe oddziaływanie istniejącej drogi na otoczenie miasta, w tym na zabudowę mieszkaniową w centrum Jarosławia w zakresie: hałasu, zanieczyszczenia powietrza i drgań. Nowy odcinek tym samym zmniejszy degradację istniejącej cennej zabudowy, zabytków architektonicznych oraz istniejących w mieście dróg.

Nowa droga dostosowana jest do wymogów Unii Europejskiej (nacisk 11,5 t/oś), a w przyszłości pełnić będzie funkcję drogi alternatywnej dla autostrady A4.

 

 

Obwodnica Jarosławia:

– długość odcinka – 11,31 km;

– zlokalizowana na terenie gminy Pawłosiów, Gminy Miejskiej Jarosław oraz Gminy Jarosław;

– droga klasy GP;

– start budowy – marzec 2010 r.;

– udostępnienie do ruchu – grudzień 2012 r.;

– realizowana dwiema umowami: konsorcjum firm z Eurovia Polska S.A. na czele (obwodnica) i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR sp. z o.o. (budowa wiaduktów w ciągu dróg i linii kolejowych);

– obwodnica skróci czas przejazdu przez miasto Jarosław do 15 min;

– wybudowano szereg murów oporowych, które stanowią zabezpieczenie skarp, nasypów i wykopów;

– na budowie obwodnicy średnio w miesiącu pracowało ponad 530 robotników oraz 170 jednostek sprzętowych;

– 97 km to łączna długość wzmocnień gruntów obwodnicy przy zastosowaniu m.in. kolumn żwirowych;

– nacisk 11,5 t/oś;

– 4 bezkolizyjne węzły.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in