Rozstrzygnięto przetargi na projekt i budowę kolejnych dwóch odcinków drogi ekspresowej S61 – Szczuczyn–Ełk Południe i Ełk Południe–Wysokie.
Najkorzystniejsze oferty na wykonanie dwóch odcinków S61 złożyła firma POLAQUA Sp. z o.o. z Wólki Kozodawskiej. Firma ta zaoferowała wykonanie zadania 1 (Szczuczyn–Ełk Płd.) za kwotę 534, 3 mln zł, natomiast zadanie 2 (Ełk Płd.–Wysokie) zamierza zrealizować za 613,2 mln zł. Planowany czas realizacji obu zadań to 29 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Przypomnijmy, że 13 lutego rozstrzygnięty został przetarg na realizację S61, zadanie 3. Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego ok. 20-kilometrowego fragmentu trasy od węzła Wysokie do Raczek złożyła firma Budimex SA z kwotą 484,3 mln zł. Planowany czas realizacji zadania to 29 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych.
Budowa drogi ekspresowej S61 Szczuczyn–Raczki została podzielona na trzy odcinki realizacyjne:
– Zadanie nr 1 – Szczuczyn–węzeł Ełk Południe (ok. 23 km),
– Zadanie nr 2 – węzeł Ełk Południe–węzeł Wysokie (ok. 20 km wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o dł. ok. 4 km),
– Zadanie nr 3 – węzeł Wysokie–Raczki (ok. 20 km).
Inwestycja realizowana będzie w systemie „projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganiami zamawiającego zawartymi w programie funkcjonalno-użytkowym oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz zamawiającego wszelkich wymaganych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji. Zakończenie robót budowlanych planowane jest na początku roku 2021.
Budowa drogi ekspresowej S61 Szczuczyn–Budzisko, odc. Szczuczyn–Raczki jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF).
Źródło: GDDKiA