Obwodnica Mszczonowa 5 miesięcy przed terminem

02.11.2010

Kontrakt, o wartości 68 mln zł, miał zostać wykonany w ciągu 15 miesięcy od rozpoczęcia robót (z wyłączeniem 3-miesięcznego okresu zimowego), czyli do marca 2011r. Prace zostały jednak zrealizowane 5 miesięcy przed terminem umownym.

Wykonawcą było konsorcjum: Mirbud S.A. Skierniewice/Zakład Robót Mostowych Mostmar sp.j. Pietrzykowice/Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. Lubartów. Przedmiotem inwestycji była budowa II etapu obwodnicy Mszczonowa o długości 6,3 km od wybudowanego węzła Mszczonów I (na przecięciu dróg krajowych Nr 50 i 8) do zmodernizowanego odcinka drogi krajowej Nr 50. Przedsięwzięcie jest kontynuacją zakończonego w 2004 roku I etapu budowy obwodnicy Mszczonowa.

W ramach zadania zrealizowano:
– budowę węzła Tarczyńska oraz skrzyżowania łączącego obwodnicę ze starym śladem drogi nr 50
– budowę 4 obiektów inżynierskich, w tym:
– wiaduktu w ciągu drogi lokalnej Mszczonów-Kamionka
– mostu nad ciekiem wodnym (dopływ rzeki Pisi)
– wiadukt na projektowanym węźle „Tarczyńska” w ciągu ul. Tarczyńskiej
– wiadukt nad linia kolejową Łuków – Skierniewice
Wybudowano także urządzenia ochrony środowiska (zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające), oświetlenie na węźle i skrzyżowaniu, przebudowano linie energetyczne, urządzenia telekomunikacyjne i wodociągowe.
Połączenie obwodnicy z siecią istniejących dróg jest możliwe tylko poprzez węzeł Mszczonów, węzeł Tarczyńska oraz skrzyżowanie łączące obwodnicę ze starym śladem drogi krajowej nr 50.
Dostęp do nieruchomości zlokalizowanych w rejonie obwodnicy jest zapewniony poprzez układ dróg lokalnych równoległych do drogi krajowej.

Inwestycja zaprojektowana została przez Konsorcjum – GABINETE DE ESTUDIOS TECNICOS INGENIERIA, S.A. (Getinsa)/Eurostrada Sp. z o.o.
Przedsięwzięcie jest współfinansowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in