Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Stacja Legnica do remontu

22.07.2019

Historyczna stacja kolejowa w Legnicy przejdzie modernizację. Odnowiona zostanie hala główna i perony. Dworzec przystosowany będzie do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zakres remontu na stacji kolejowej Legnica

Po uzyskaniu pozwolenia na budowę, prace rozpoczną się od renowacji hali w rejonie peronu nr 5. Rozebrane zostanie poszycie i osłony hali. Wykonawca musi bezpiecznie zdemontować szklane, metalowe i drewniane elementy. Następnie stalowa konstrukcja zostanie wypiaskowana i zabezpieczona powłoką antykorozyjną. Po pomalowaniu konstrukcji będą montowane nowe elementy ścian i dachu. Na czas prac teren zostanie odpowiednio wygrodzony i oznakowany. Prace nie będą wpływały na rozkładowy ruch pociągów.

 

Zobacz też: Od Legnicy do Bolkowa ekspresową S3

 

 

Stacja Legnica będzie wyposażona w 4 windy, ułatwiające podróżnym dostęp do peronów. Zostaną zamontowane naprzeciw schodów prowadzących z przejścia tunelowego na perony nr: 2,3,4,5. Przebudowane zostaną dwa główne perony nr 3 i nr 4, na których koncentruje się odprawa pasażerska. Zamontowane będzie nowe oświetlenie. Zostaną odnowione dawne posterunki dyżurnych ruchu. Dojścia będą wyposażone w system oznakowania dotykowego (tzw. ścieżki dotykowe), który ułatwi dostęp do pociągów osobom niedowidzącym.

 

Przebudowa obejmie również główne przejście tunelowe legnickiej stacji. Obiekt zyska na estetyce, zamontowane będzie nowe oświetlenie. W zachodniej ścianie przejścia (naprzeciw schodów) będą wejścia do wind. Wraz z modernizacją peronów (nr 3 i 4) przebudowane zostaną schody, dostosowane do nowej wysokości peronów. Zachowane i odnowione zostaną oryginalne kute balustrady schodów.

 

Renowacja hali peronowej jest dużym przedsięwzięciem. To jeden z największych tego typu obiektów w kraju, ma 120 m długości, blisko 60 m szerokości i 20 m wysokości. Wymienione zostaną pokrycia z blachy, uzupełnione przeszklenia, zainstalowane nowe rynny. Zaplanowano też odtworzenie świetlika dachowego w oparciu o dostępne materiały archiwalne.

 

Ze względu na historyczny charakter stacji Legnica, prace już na etapie projektowym wymagały uzgodnień konserwatorskich. Zostaną zachowane historyczne elementy, a nowe będą uzupełniane tak by harmonizowały z zabytkowym charakterem obiektu.

 

Projekt realizowany jest w trybie projektuj i buduj. Dotychczas (lipiec 2019) wykonawca przygotował projekt. Wykonał monitoring kanalizacji, odwodnienia oraz części instalacji. Sprawdzono oryginalną kolorystykę elementów konstrukcji hali.

Finansowanie modernizacji stacji Legnica

Wartość umowy na realizację zadania pn.: „Dostosowanie stacji Legnica do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się” wynosi ok. 27 mln zł (netto). Projekt jest finansowany z budżetu państwa. Zakończenie prac, jeśli nie będzie potrzeby dodatkowych działań lub ustaleń, m.in. ze względu na charakter obiektu, planowane jest w przyszłym roku.


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

 

Zobacz: Słoneczne elektrownie na dachach wieżowców w Legnicy

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube