Zajezdnia MPK we Wrocławiu zostanie zmodernizowana

25.03.2014

Niemal 90 dodatkowych stanowisk dla autobusów, hala obsługi, nowoczesna myjnia i stacja paliw – tak wkrótce będzie wyglądać nowa zajezdnia przy ul. Obornickiej we Wrocławiu.

W ramach rozbudowy zajezdni powstanie 89 stanowisk dla autobusów, 85 miejsc parkingowych dla samochodów, nowa hala obsługi technicznej pojazdów o powierzchni niemal 1,9 tys. m², myjnia i stacja paliw. Na placu postojowym zostanie wykonana specjalna kanalizacja kablowa dla potrzeb rozprowadzenia zasilania do ładowania autobusów elektrycznych.

Nowa myjnia umożliwi mycie autobusów o długości do 18,75 m i wysokości 3,5 m. Zostanie ona wyposażona w system recyklingu wody technologicznej (minimalny odzysk 80%) i będzie dawała możliwość wykorzystania wody opadowej z dachu hali, a przewidywana ilość cykli mycia w roku to 20 tys. Będzie to jedyna myjnia w Polsce spełniająca wymogi mycia autobusu w czasie 2 minut. W ramach modernizacji stacji paliw nastąpi wymiana istniejących dystrybutorów na dystrybutory o wydajności min. 120 l/min.

Prace ruszą najpóźniej na koniec czerwca br. – mówi Paweł Fidelak, menadżer projektu, Skanska. – Wcześniej zajmiemy się opracowaniem dokumentacji projektowej. Pierwsza faza budowy, która potrwa do drugiej połowy listopada, to roboty przygotowawcze, a także wykonanie placu postojowego dla autobusów wraz z infrastrukturą. Pozostałe prace budowlane (hala obsługi, myjnia, stacja paliw) zakończą się w pierwszej połowie grudnia. Następnie planowane są próbne rozruchy urządzeń. Zakończenie całości inwestycji wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie zaplanowane jest na połowę stycznia 2015 r.

Po zakończeniu inwestycji zajezdnia znajdująca się obecnie przy ul. Grabiszyńskiej zostanie zlikwidowana i przeniesiona do nowo wybudowanej przy ul. Obornickiej. Dzięki temu ul. Grabiszyńska zostanie odciążona od ruchu autobusów zjeżdżających i wyjeżdżających z zajezdni. Ponadto, nowa hala obsługi technicznej, nowoczesna myjnia i zmodernizowana stacja paliw znacznie wpłyną na poprawę obsługi taboru MPK i pozwoli na zwiększenie komfortu pracy osób zatrudnionych w zajezdni.

Kontrakt na zlecenie spółki Wrocławskie Inwestycje zrealizuje firma Skanska. Wartość prac wyniesie ok. 18,4 mln zł netto.

 

Inwestycja w liczbach:

– wykopy: 12 350 m³

– nasypy: 7200 m³

– drogi, place postojowe, drogi manewrowe z betonu cementowego: 19 000 m²

– chodniki, drogi manewrowe, miejsca postojowe dla pojazdów osobowych z kostki betonowej: 1770 m²

– trawniki: 7000 m²

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in