Stacja Gdańsk Główny będzie bardziej komfortowa i funkcjonalna. System informacji wizualnej i głosowej oraz oznakowanie ułatwią pasażerom obsługę. W dostępie do pociągów pomogą 4 windy i schody ruchome.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację stacji. Inwestycja warta 62 mln zł rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Stacja Gdańsk Główny łączy komunikację trójmiejską, regionalną i dalekobieżną. W trakcie modernizacji będzie obsługiwała pasażerów.
Na stacji przebudowane będą perony. Wyższe, lepiej oświetlone i pokryte antypoślizgową nawierzchnią ułatwią dostęp do pociągów. Zabytkowe wiaty zostaną poddane renowacji. PLK zadbają, aby zostały zachowane ich historyczne walory. Na peronach zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi poruszanie się po całej stacji.
Na stacji przebudowane zostaną dwa istniejące przejścia podziemne. Zostaną w nich zamontowane 4 windy i schody ruchome na perony. Znikną bariery architektoniczne i stacja będzie w pełni przyjazna dla wszystkich podróżujących.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na wykonanie modernizacji z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. za 62 mln zł. W lipcu rozpoczną się prace przygotowawcze do robót budowlanych. Całość prac zakończy się w styczniu 2020 r.
Fot. galio – Wikipedia
W ramach modernizacji dworca Gdańsk Główny gruntownie przebudowane zostanie wnętrze obiektu. Planowane jest m.in. odtworzenie historycznego wyglądu holu głównego i dostosowanie budynku do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Inwestycja zakłada także budowę nowej części podziemnego przejścia dla pieszych, które połączy istniejące przejścia na perony z budynkiem dworca oraz dojścia do przystanków tramwajowych i przejście pod ulicą Podwale Grodzkie.
PKP S.A. posiada niezbędne zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków do przygotowania kompleksowej dokumentacji projektowej oraz uzyskała pozwolenie na budowę. Wraz z wyłonionym zewnętrznym wykonawcą, finalizowane są obecnie prace związane z dokumentacja wykonawczą. Po ich zakończeniu planowane jest ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy inwestycji.
PKP S.A. planuje, że inwestycja zostanie dofinansowana z funduszy unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a także ze środków własnych PKP S.A. i budżetu państwa.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.