Ukończono pierwszy tunel dla TGV Paryż – Strasburg

10.09.2012

Pod koniec czerwca maszyna TBM przebiła się na zachodnią stronę pasma Wogezy, a tym samym dwa miesiące przed planowanym terminem został ukończony jeden z tuneli Saverne na trasie dużych prędkości TGV Paryż – Strasburg.

Tunel w paśmie Wogezy z wykorzystaniem maszyny TBM dostarczonej przez Herrenknecht AG buduje konsorcjum Spie Batignolles TPCI – Dodin Campenon Bernard. Drążenie tunelu na odcinku o długości blisko 4 km nitki północnej we wschodniej części Wogezy zaczęto się w listopadzie 2011 r. Najlepszym dziennym wynikiem tunelowania było 46 m, zaś tygodniowym – 250 m. W październiku tego roku rozpoczną się pracę przy południowej nitce trasy TGV.

Otwarcie linii planowane jest na 2016 r. Pociągi będą kursować z prędkością do 320 km/h, co pozwoli na skrócenie czasu podróży na linii Paryż – Strasburg i będzie alternatywą dla lotu samolotem, a równocześnie przyczyni się do ochrony środowiska.

 

Źródło: inzynieria.com

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.