Rok na budowie terminalu lotniczego we Wrocławiu

01.09.2010

To już rok od rozpoczęcia budowy nowego terminalu Portu Lotniczego Wrocław i rok do jej zakończenia. Dzięki zaawansowaniu robót, oglądając plac budowy, bez problemu można sobie wyobrazić, jak terminal będzie wyglądał jesienią 2011 roku.

Od wkopania symbolicznej łopaty 31 sierpnia 2009 roku do dziś zbudowano całą konstrukcję stalową i żelbetową obiektu. Bryła nowego terminalu lotniczego we Wrocławiu jest gotowa. Falujący dach obiektu o powierzchni większej niż dwa boiska piłkarskie jest pokrywany blachą, za miesiąc budowa dachu zakończy się. Jednocześnie wykonawca – polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief – pokrywa szkłem fasady terminalu. Te prace są wykonane w 30%. Na placu budowy nowego terminalu zatrudnionych jest ok. 700 osób. W szczytowych momentach przy stawianiu obiektu pracuje jednocześnie nawet 400 ludzi. Terminal ma być oddany do użytku jesienią 2011 roku, na prawie rok przed Mistrzostwami w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 TM.

 

– KONSTRUKCJA ŻELBETOWA: zakończona

– DACH: konstrukcja stalowa – zakończona; krycie pierwszą warstwą blachy – ukończono w 95%. Już w październiku zakończy się budowa dachu o powierzchni 19 tys. m2

– FASADA: konstrukcja stalowa – zakończona; szklenie fasady zewnętrznej – ukończono w 30%

– INSTALACJE: pokrywanie siecią instalacji, w tym wentylacji, elektryki, teletechniki i technologii – ukończono w 60%

– INFRASTRUKTURA ZEWNĘTRZNA: budowa parkingów i dróg dojazdowych do terminala – ukończono w 65%

 

Nowy terminal lotniczy we Wrocławiu w liczbach

3,5 mln – tylu podróżnych będzie można odprawić rocznie w nowym terminalu, to ponad dwa razy więcej niż w obecnych budynku odpraw pasażerskich

40 tys. mkw.– powierzchnia nowego terminalu; będzie cztery razy większa niż obecnego

330 tys. m³ – kubatura uważana jest za jedną z największych wśród terminali na polskich lotniskach

1,7 tys. mkw.– powierzchnia hali odlotów i przylotów

8stanowisk kontroli bezpieczeństwa

22stanowiska odprawy biletowo-bagażowej

1100 – przed nowym terminalem przygotowanych zostanie tyle miejsc parkingowych

300 mln zł – koszt budowy terminalu

 

WRZESIEŃ 2009 r.

Wytyczenie placu budowy, rozpoczęcie prac ziemnych oraz wykop pod fundament nowego terminalu.

 

PAŹDZIERNIK 2009 r.

Wylewanie fundamentu pod terminal oraz uszczelnianie i stabilizacja obiektu. Wykorzystano do tego 28 tys. m3 betonu.

 

LISTOPAD 2009 r.

Stawianie ścian i słupów na poziomie –1, który ma powierzchnię 12,5 tys. mkw.

 

STYCZEŃ 2010 r.

Wylewanie stropu nad poziom –1. Zakończenie prac ziemnych pod budynkiem nowego terminalu.

 

LUTY 2010 r.

Budowa pieszego przejścia podziemnego. Rozpoczęcie prac nad powierzchnią ziemi – stawianie ścian i słupów na poziomie +1.

 

MARZEC 2010 r.

Budowa sięga już drugiego piętra. Rozpoczynają się prace przy budowie parkingu i drogach dojazdowych.

 

KWIECIEŃ 2010 r.

Za pomocą olbrzymich dźwigów montowane są dźwigary – pierwsze elementy dachu. Kończy się stawianie konstrukcji żelbetowej i rozpoczynają prace nad konstrukcją stalową.

 

MAJ 2010 r.

Trwają prace przy montażu konstrukcji stalowej, zakładana jest również instalacja wewnątrz terminalu oraz montowane pierwsze stalowe słupy podtrzymujące dach.

 

CZERWIEC 2010 r.

Powstaje pierwsza warstwa dachu, który będzie miał powierzchnię 19 tys. mkw – to więcej niż dwa boiska piłkarskie.

 

SIERPIEŃ 2010 r.

Zakończenie prac przy konstrukcji stalowej. W nowym terminalu pojawiają się też pierwsze szklane części  fasad oraz świetlików na dachu.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in