Obwodnica Kartuz przed terminem

26.08.2016

Budowa obwodnicy Kartuz w woj. pomorskim zbliża się ku końcowi. Wykonawca inwestycji STRABAG Sp. z o.o. planuje oddanie drogi do końca października, czyli 2 miesiące przed terminem.

Obecny stan zaawansowania prowadzonych prac wynosi już 80%. Wykonawca wykorzystał dogodne warunki pogodowe w miesiącach zimowych i wiosennych oraz zaangażował znaczne siły, by jak najszybciej udostępnić newralgiczną drogę mieszkańcom Kartuz i okolicznych miejscowości. Oddanie do użytku inwestycji przed planowanym terminem spowoduje zmniejszenie zatorów na drogach dojazdowych do Kartuz od strony Przodkowa (Wejherowa) i Gdańska.

 

 

Już w połowie sierpnia, pomimo trwających jeszcze prac wykończeniowych na ciągu pieszo-rowerowym, w pasie rozdziału oraz wjazdach na posesje, STRABAG uruchomił przejezdność ul. Węglowej. Do końca września powstanie także ogrodzenie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu oraz zakończone zostanie obsiewanie terenów zielonych. Do tej pory wykonano już prace związane ze wzmocnieniem podłoża na trasie zasadniczej i 95% robót ziemnych. W 100% zbudowano warstwy konstrukcyjne nawierzchni niebitumiczne, 80% warstw konstrukcyjnych nawierzchni bitumicznej i 20% warstwy ścieralnej. Stan zaawansowania prac na chodnikach, ścieżkach rowerowych i ciągach pieszo-rowerowych wynosi 65%. Zgodnie z harmonogramem ukończono także dwa ronda na wlotach do Kartuz z kluczowych kierunków, tj. od strony Gdańska i Wejherowa.

W ramach kontraktu STRABAG przebudowuje drogę wojewódzką 224 od Grzybna do skrzyżowania z ulicą 3-go Maja i buduje nowy odcinek jezdni od skrzyżowania ulic Węglowej i 3-go Maja aż do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 211 (ul. Gdańska). W ramach kontraktu przebudowie podlega również ul. Węglowa na długości 680 m.

 

 

Zaawansowanie prac na budowie obwodnicy Kartuz – etap I:

– wzmocnienie podłoża na odcinku 5+350 – 5+950 (wymiana gruntów w ilości 34 000 m3)

– roboty ziemne – 95%

– warstwy konstrukcyjne nawierzchni jezdni niebitumicznej – 100%

– warstwy konstrukcyjne nawierzchni jezdni bitumicznej – 80%

– warstwa ścieralna nawierzchni jezdni – 20%

– zbiornik retencyjny umocniony kamieniem narzutowym – 100%

– roboty konstrukcyjne nawierzchni i brukarskie na ciągach pieszych i pieszo-rowerowych – 65%

– roboty wykończeniowe na skarpach, rowach, terenach zielonych – 40%

– mur oporowy

 

Inwestycja realizowana jest w oparciu o unijny Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Wartość kontraktu wynosi 14,6 mln zł netto. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in