Budowa odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa pomiędzy węzłami Rybitwy i Igołomska dobiegła końca.
W tym czasie powstała dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 4,5 km wraz z dwoma węzłami drogowymi i całą infrastrukturą drogową. Łącznie przebudowano i wybudowano 18,6 km jezdni i dróg dojazdowych, obiekty inżynierskie, linię tramwajową wraz z siecią trakcji oraz branżowe sieci podziemne. W ramach kontraktu powstał również nowoczesny most łączący Podgórze z Nową Hutą.
W zakresie konstrukcji nawierzchni STRABAG zastosował nowe rozwiązania technologiczne. Dolna warstwa wykonana została według innowacyjnej technologii, zastosowanej pierwszy raz w Polsce na 11-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S8 Opacz–Paszków. Natomiast górna warstwa nawierzchni asfaltowej została wykonana z asfaltu z dodatkiem gumy. Dzięki temu trwałość projektowanej nawierzchni uległa wydłużeniu prawie o połowę, bez wzrostu kosztów po stronie inwestora.
W ramach projektu powstały dwa 11-przęsłowe mosty o konstrukcji belkowej i ustroju podwieszanym wantowym z 4 pylonami (po dwa na każde przęsło) o wysokości 63 m. Do wykonania największego i najbardziej okazałego mostu w Małopolsce zużyto około 7400 ton stali zbrojeniowej i około 39 300 m³ betonu. Nowy most przez Wisłę skróci podróżnym czas przejazdu, poprawi bezpieczeństwo i odciąży miejskie ulice.
Trasą Nowohucką przejadą kierowcy z Warszawy na południe kraju, z ominięciem centrum Krakowa. Obwodnica nie tylko zmniejszy ruch tranzytowy z ulic Nowej Huty i Bieżanowa, ale także poprawi jakość życia w tej części miasta i przyczyni się do ograniczenia negatywnego oddziaływania ruchu na środowisko.
Generalny wykonawca: STRABAG Sp. z o.o., STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Wartość inwestycji: 530 mln zł brutto. Termin realizacji: 7.2014 r.–6.2017 r.