Kraków Grzegórzki – nowy przystanek kolejowy

04.09.2023

Udostępniono przystanek kolejowy Kraków Grzegórzki przy nowej estakadzie kolejowej. Będą się na nim zatrzymywać pociągi aglomeracyjne i regionalne.

 

Kraków Grzegórzki

 

Przystanek Kraków Grzegórzki jest położony przy nowej estakadzie kolejowej, obok wiaduktu na ul. Grzegórzeckiej w Krakowie. Łatwo dotrzeć stąd na Stare Miasto i Kazimierz, a bliskość przystanków tramwajowych usprawnia podróże.

Wraz z wprowadzeniem korekty rozkładu jazdy zaczęły się na nim zatrzymywać pociągi aglomeracyjne i regionalne. Podróżni z nowego przystanku Kraków Grzegórzki mogą dojechać do wielu miejsc na terenie stolicy Małopolski oraz m.in. na lotnisko, do Wieliczki, Skawiny, Bielska-Białej i Suchej Beskidzkiej. W przyszłości możliwe będą również podróże do Oświęcimia, Zakopanego, Bochni i Tarnowa. Pasażerom spacer z peronu na Rynek w Krakowie zajmie ok. 10 minut, a na Kazimierz nieco ponad 5 minut. W sąsiedztwie znajdują się również przystanki tramwajowe i autobusowe, które pozwolą na sprawne przesiadki.

Na dwa 200-metrowe perony przystanku Kraków Grzegórzki dostać się można schodami i windami. Wyjścia z przystanku zlokalizowano zarówno po stronie ul. Grzegórzeckiej, jak i ul. Berka Joselewicza. Na peronach zainstalowano pełne zadaszenie, oświetlenie LED oraz tablice informacyjne zmiennej treści. Oczekiwanie na pociąg ułatwią ławki, a dzięki nawierzchni o zróżnicowanej strukturze i ścieżkom naprowadzającym z przystanku będą mogli korzystać również podróżni o ograniczonej możliwości poruszania się.

Budowa przystanku na nowych estakadach kolejowych w centrum Krakowa to jeden z najważniejszych efektów największej unijnej inwestycji transportowej w stolicy Małopolski. Na estakadach przygotowano dodatkowe tory dla pociągów aglomeracyjnych. Na odcinku Kraków Główny–Kraków Płaszów pociągi dalekobieżne i przyspieszone będą się poruszać oddzielnymi torami. Zwiększy się szybkość przejazdu przez stolicę Małopolski, a sieć przewozowa zyska dodatkowe możliwości rozwoju. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy–Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Koszt inwestycji wyniósł przeszło 1,2 mld zł.

 

Źródło: PKP PLK S.A.

 

Czytaj także:

Dworzec kolejowy Bydgoszcz Zachód zmodernizowany

Dworzec kolejowy w Sochaczewie zmodernizowany

Dworzec we Włocławku gotowy

 

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in