Konstrukcje wsporcze dźwignic

15.04.2013

Obowiązujące od marca 2012 r. Eurokody w zasadniczy sposób zmieniły zasady projektowania belek podsuwnicowych i torów suwnic podwieszonych i wciągników.

W książce zostały kompleksowo omówione metody projektowania tych ustrojów konstrukcyjnych z uwzględnieniem zaleceń norm europejskich. Zaprezentowano m.in. takie zagadnienia jak: charakterystyka ogólna dźwignic i torów jezdnych, dynamiczne oddziaływania pracy dźwignic (obciążenia, siły wewnętrzne, ugięcia belek podsuwnicowych), efekty oddziaływań suwnic pomostowych i wciągników na ich konstrukcje wsporcze, stany wytężenia przekrojów porzecznych dźwigarów podsuwnicowych oraz ich stateczność i trwałość zmęczeniowa. Książka jest bogato ilustrowana. Polecana m.in. dla projektantów budowlanych konstrukcji stalowych.

 

Jan Żmuda

Wyd. 1, s. XVIII+274, oprawa miękka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.