Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie

30.03.2017

Budimex w konsorcjum z Ferrovial Agroman SA zrealizuje jedną z najważniejszych w najbliższych latach inwestycji Krakowa – Trasę Łagiewnicką.

Umowę ze spółką Trasa Łagiewnicka SA konsorcjum podpisało 17 marca br. Jej wartość brutto to 802 mln zł. Inwestor zawarł z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym oraz Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowy na finansowanie drogowego projektu.

Budowa Trasy Łagiewnickiej przebiegać będzie od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania z ul. Beskidzką i z ul. Halszki. Jest to odcinek o długości 3,5 km. W ramach projektu powstanie również 2,5 km drogi tramwajowej. Trasa połączy osiedle Ruczaj i ul. Zakopiańską z osiedlami Wola Duchacka i Kurdwanów. Budimex zrealizuje inwestycję w formule „projektuj i buduj”.

– Trasa Łagiewnicka to jedna z najważniejszych inwestycji Krakowa najbliższych lat. Jej kluczowym elementem jest linia tramwajowa, która połączy osiedle Kurdwanów z ul. Zakopiańską. Co bardzo istotne, realizacja Trasy Łagiewnickiej otwiera drogę do budowy zachodniego odcinka tzw. III obwodnicy Krakowa z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką. Projekt przyczyni się do odciążenia ruchu w rejonie ścisłego centrum Krakowa – w tym w rejonie alei Trzech Wieszczów, umożliwi przejęcie ruchu międzydzielnicowego z centrum, co przełoży się na zmniejszenie emisji spalin. Dlatego cieszę się, że tak ważna dla mieszkańców Krakowa inwestycja może liczyć na wsparcie instytucji centralnych, a także Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Wierzę, że współpraca w zakresie realizacji programu inwestycyjnego Krakowa zarówno z rządem RP, jak i międzynarodowymi instytucjami finansowymi będzie kontynuowana – podkreślił Jacek Majchrowki, prezydent Krakowa.

 

Zakres projektu:

– budowa ulicy dwujezdniowej o długości ok. 3 500 m, o szerokościach jezdni 2×7,0 i 2×10,5 m;

– budowa obiektów inżynieryjnych, w tym tuneli prowadzących główne jezdnie trasy pod skrzyżowaniami, osiedlem domów jednorodzinnych oraz obszarem osadników odpadów poprodukcyjnych byłych zakładów Solvay, tzw. Białych Mórz;

– budowa i przebudowa linii tramwajowej wraz z przebudową torowiska na pętli tramwajowej;

­ przebudowa i rozbudowa ul. Zakopiańskiej;

­ przebudowa linii kolejowej;

­ przełożenie koryta rzeki Wilgi;

– zagospodarowanie terenów naziemnych (miejsca nad tunelami oraz w obrębie przebiegu inwestycji), tj. nasadzenia, wielopokoleniowy ogródek jordanowski w tematyce „Smoczego Skweru”, zagospodarowanie o charakterze parkowym, zespół sportowo- rekreacyjny, ciągi piesze i rowerowe;

– budowa obiektu kubaturowego (budynek głównego sterowania CZTO Centrum Zarządzania Trzecią Obwodnicą);

­- budowa urządzeń wyposażenia technicznego tuneli;

­- budowa odwodnienia drogi i tuneli;

­-  przebudowa i budowa urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej;

­-  nasadzenia zieleni.

Prace potrwają do końca grudnia 2020 r.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in