Budowa obwodnicy Czarnkowa

21.05.2014

Wykonanie odciążającego nasypu z keramzytu geotechnicznego podczas budowy obwodnicy Czarnkowa.

Budowana obwodnica Czarnkowa (ciąg drogi wojewódzkiej 178) na odcinku około 1500 m przechodzi przez rozległą dolinę Noteci, gdzie w podłożu zalegają nasypy i grunty organiczne. Na końcowym fragmencie tego odcinka występują szczególne uwarunkowania. Warstwy torfu o różnej grubości zalegające pod wodą są przykryte piaskami i nasypami. Ponadto w bliskim sąsiedztwie istnieją budynki oraz stacja benzynowa. W tych warunkach nie było możliwości wzmacniania podłoża metodami generującymi drgania. Również wykonanie całkowitej wymiany słabych gruntów byłoby tu kłopotliwe i kosztowne.

 

 

Najwłaściwszym rozwiązaniem okazało się wykonanie odciążającego nasypu z keramzytu geotechnicznego, ułożonego w miejsce usuniętych cięższych piasków oraz nasypów. Pod projektowaną nawierzchnią drogi i parkingów wykonano: 50-centymetrową warstwę nasypu zbrojonego (kruszywo łamane + geosiatka) oraz 70-centymetrową warstwę nasypu z Leca® KERAMZYTU geotechnicznego „opakowanego” geotkaniną z poliestru.

Inwestor: Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich. Generalny wykonawca: Pol-Dróg Piła. Projekt wzmocnienia podłoża gruntowego: dr inż. Jerzy Rzeźniczak, Geotechnika.

 

Więcej o realizacjach geotechnicznych z keramzytem: http://www.netweber.pl/lecar-keramzyt/pomoc-i-porady/obiekty-referencyjne.html

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in