Pociągiem na Okęcie

23.05.2012

Od 1 czerwca na warszawskie Lotnisko Chopina dojadą pierwsze pociągi. Stacja kolejowa pod lotniskiem, która umożliwi pasażerom sprawniejszy dojazd, zostanie otwarta na tydzień przed rozpoczęciem Euro 2012.

W ciągu godziny, z podziemnej stacji PKP Okęcie będą kursowały średnio cztery pociągi, należące do spółki SKM oraz Kolei Mazowieckich. Powstała linia kolejowa łączy dwa warszawskie porty lotnicze, Okęcie i Modlin.

Na budowie dwukilometrowego tunelu kolejowego, łączącego Okęcie z przystankiem PKP Służewiec zakończyły się już odbiory techniczne. Inwestycję rozpoczęto w 2007 r., kiedy to zmodernizowano ponad 8 km torów kolejowych między Warszawą Zachodnią a Okęciem. W wyniku remontu na trasie powstały dwa nowe przystanki – Warszawa Aleje Jerozolimskie oraz Warszawa Żwirki i Wigury.

Całkowity koszt inwestycji budowy łącznika przy Okęciu to ponad 366 mln zł brutto. Niemalże 100% tych kosztów pochodzi z dofinansowania Unii Europejskiej. Pasażerowie dojadą na Okęcie, a w perspektywie także do Modlina, nowoczesnymi, 100-metrowymi pociągami. W przeciągu jednej godziny z podziemnej stacji PKP Okęcie, znajdującej się pod lotniskiem, mają wyruszać trzy składy SKM (jeden do Legionowa przez stację PKP Modlin i dwa do Sulejówka) oraz jeden Kolei Mazowieckich (obok lotniska Modlin do Legionowa). Podróż pociągiem z Lotniska Chopina do Śródmieścia szacunkowo ma trwać około 20-25 minut.

 

 

Stację podziemnej kolejki z terminalem scali łącznik, w którym zamontowano dźwigi osobowe oraz schody ruchome mające ułatwić przemieszczanie się podróżnych. Pasażerowie będą mogli skorzystać z dwóch wysokiej klasy dwuprzystankowych wind panoramicznych oraz z nowoczesnych schodów ruchomych szwajcarskiej firmy Schindler. Zainstalowane zostaną dwa zestawy schodów.

PKP Okęcie nie będzie jedyną nową stacją na mapie Warszawy. Gruntowny remont przeszedł także dworzec Warszawa Stadion. Powstały nowoczesne zadaszone perony, które nawiązują swoją konstrukcją i kolorystyką do pobliskiego Stadionu Narodowego. Odnowiony został także budynek dworcowy. Wymieniono posadzki oraz odświeżono ściany. Całość zyskała estetyczny i gustowny wygląd. Również na tej stacji wygodną komunikację i przemieszczanie się podróżnych pomiędzy peronami zapewnią dwa zestawy nowoczesnych schodów ruchomych oraz dwie windy marki Schindler.

Obie stacje ułatwią życie nie tylko kibicom. Z pewnością będa równie chętnie wykorzystywane przez warszawiaków dojeżdżających do pracy na lotnisku czy w biurowcach przy ul. Żwirki i Wigury. Ponadto skorzystają podróżni – otrzymają wygodne i bezpieczne połączenie z dwoma portami lotniczymi.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in