Budowa południowego odcinka A1 Bełk-Świerklany tuż tuż

07.08.2008

Umowę na budowę ponad 14-kilometrowego odcinka autostrady A1 Bełk – Świerklany podpisano dzisiaj, tj. 7 sierpnia br., w siedzibie GDDKiA w Warszawie.

Kontrakt o wartości 285 183 028,56 euro (brutto) współfinansowany jest ze środków UE w ramach Funduszu Spójności. Prace budowlane wykona konsorcjum firm: STRABAG Sp. z o.o. / HEILIT+WOERNER Budowlana Sp. z o.o w 21 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. W 2007 roku rozpoczęły się prace na pozostałych dwóch odcinkach autostrady A1 na południe od autostrady A4. W marcu ubiegłego roku rozpoczęła się budowa ponad 15-kilometrowego odcinka Sośnica-Bełk, a w listopadzie odbyło się przekazanie placu budowy dla 18-kilometrowego odcinka między Świerklanami, a polsko-czeską granicą w Gorzyczkach.

ZAKRES INWESTYCJI OBEJMUJE:
• roboty drogowe:
– autostrada o długości 14,112 km wraz z urządzeniami bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska takimi jak:
bariery ochronne,
ogrodzenie autostrady,
platformy pod kolumny alarmowe,
pobocza uwzględniające miejsce na latarnie i ekrany akustyczne,
zjazdy awaryjne,
przejazdy awaryjne
– 2 węzły autostradowe ze stacjami poboru opłat (SPO) – ROWIEŃ i ŚWIERKLANY
– 2 miejsca obsługi podróżnych typu II (MOP II)
–    budowa obwodu utrzymania autostrady OUA w rejonie węzła „Świerklany”
– przebudowa istniejącej sieci dróg publicznych a w szczególności:
3 drogi wojewódzkie,
3 drogi powiatowe,
7 dróg gminnych
– przebudowa 1 drogi wewnętrznej w Lasach Państwowych,
– budowa 37 odcinków dróg wewnętrznych dla obsługi przyległego terenu,

• obiekty inżynierskie w ilości 27 sztuk w tym,
– 11 obiektów w ciągu autostrady (8 mostów i 3 wiadukty),
– 15 obiektów w ciągu innych dróg (5 mostów i 10 wiaduktów),
– 1 wiadukt w ciągu linii kolejowej nad autostradą
{mospagebreak}
• przepusty drogowe (ramowe żelbetowe o wymiarach w przekroju poprzecznym 1,5×1,5m i 6,0×3,0m oraz rurowe żelbetowe i z blachy falistej o średnicy f 0,6 ¸ 1,0m) w ilości 158 szt. Ponadto występują przepusty pod zjazdami z blachy falistej o średnicy f 0,5m).
• urządzenia ochrony środowiska
– ekrany akustyczne wraz z włazami dla ochrony akustycznej o łącznej długości 14209 m,
– odprowadzenie wód opadowych z jezdni autostrady i łącznic węzłów poprzez kanalizację deszczową przewidzianą na całej długości trasy,
– przejścia ekologiczne dla zwierząt w postaci:
4 przejścia dla dużych zwierząt,
3 przejścia dla średnich zwierząt
32 przejścia dla małych zwierząt w tym 9 o funkcji łączonej tzn. hydrologicznej i ekologicznej,

• urządzenia bezpieczeństwa ruchu (poza wymienionymi w robotach drogowych)
– łączność autostradowa na całej długości trasy z jedenastoma parami kolumn alarmowych,
– oświetlenie wszystkich węzłów i MOP

• przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej
– urządzenia hydrologiczne i melioracyjne
– kanalizacja sanitarna i deszczowa
– linie elektroenergetyczne
wysokiego napięcia (220kV – 2 miejsca i 110kV – 2 miejsca)
średniego napięcia (usunięcie 9 kolizji)
niskiego napięcia (usunięcie 15 kolizji)
– linie telekomunikacyjne
– gazociągi (6 przebudów + doprowadzenie do OUA „Świerklany”),
– wodociągi,
– urządzenia kolejowe związane z budową obiektu WK-512

Przewidywane łączne ilości robót ziemnych dla tego odcinka:
• wykopy około 3 miliony m3
• nasypy około 2,5 miliona m3

 W obrębie przedmiotowego odcinka autostrady nie występują wpływy górnicze na powierzchni i nie występują nieczynne wyrobiska mające połączenia z powierzchnią.

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in