Wzrasta liczba rozpoczynanych inwestycji i mieszkań oddawanych jest do użytku. Tym samym rośnie zapotrzebowanie na materiały budowlane. Jeden z marketów budowlanych odnotował aż 60-procentowy wzrost sprzedaży.
Rynek mieszkaniowy w Polsce na fali wzrostowej
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego polski rynek mieszkaniowy rośnie. Liczba mieszkań, których budowa rozpoczęła się w ubiegłym roku wyniosła ponad 220 tys., co oznacza wzrost o 7,7 proc. r/r. Wzrosty odnotowano także w przypadku mieszkań oddanych do użytku – w 2018 roku było ich ponad 185 tys., czyli o 3,8 proc. więcej w porównaniu z rokiem poprzednim.
Łączna powierzchnia użytkowa nowych mieszkań i domów to aż 16 708,7 tys. m2. To wzrost o 3,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednocześnie, co ciekawe przeciętny czas trwania budowy nowego budynku mieszkalnego, liczony od daty jej rozpoczęcia do terminu oddania budynku do użytkowania, w 2018 roku był krótszy o 3 miesiące w porównaniu z rokiem 2017 i wyniósł 39,6 miesiąca.[1]
Czytaj też: Znakowanie wyrobów budowlanych – przepisy
Fot. stock.adobe (maho)
Coraz większy wybór materiałów budowlanych w marketach
W związku ze wzrostem popytu na materiały budowlane niektóre markety np. Bricomarché powiększają strefy budowlane, ułatwiając klientom indywidualnym, ale też firmom kompleksowe zakupy. Firma uruchomiła 6 składów budowlanych, zwiększyła sortyment o około 50 artykułów w różnych grupach produktowych. Jednocześnie przeprowadzono optymalizację kosztów składowania towarów. Rozwój przyniósł zamierzone efekty – od momentu rozszerzenia oferty stref i składów budowlanych, sieć odnotowała wzrost sprzedaży materiałów budowlanych o około 60 proc. rok do roku.
[1] Budownictwo w 2018 r., dane GUS, https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/przemysl-budownictwo-srodki-trwale/budownictwo/budownictwo-w-2018-r-,13,1.html (dostęp online: 30.05.2019r.)
Zobacz: Materiały budowlane a energooszczędność budownictwa