Umowa na budowę obwodnicy Ostródy: pododcinek Ostróda Północ – Ostróda Południe

16.06.2015

Konsorcjum Budimeksu (95%, lider) i Ferrovial Agroman (5%) podpisało z olsztyńskim Oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad umowę na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn – Olsztynek, pododcinek Ostróda Północ – Ostróda Południe w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16.

Zakres prac obejmuje budowę:

– 9,7-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej (początek przed Ostródą, koniec w miejscowości Górka, droga z dwoma pasami ruchu, każdy pas dwujezdniowy);

– obwodnicy Ostródy – drogi głównej ruchu przyspieszonego, o długości 8,7 km, w ciągu drogi krajowej nr 16 (początek obwodnicy w Ornowie, na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 15, koniec w rejonie węzła Ostróda Południe, droga z dwoma pasami ruchu, każdy pas dwujezdniowy);

– dwóch węzłów drogowych: Ostróda Północ – na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 Ostróda – Łukta – Dobre Miasto (węzeł zapewni wszystkie relacje skrętne); Ostróda Południe – na przecięciu z projektowaną obwodnicą Ostródy (droga krajowa nr 16) oraz istniejącą drogą krajową nr 7/16 w miejscowości Górka, w rejonie istniejącego węzła na przecięciu tych dwóch dróg;

– dróg gospodarczych, serwisowych i zbiorczych;

– 15 obiektów inżynierskich, w tym czterech o szczególnym charakterze: most zespolony nad jeziorem Pauzeńskim w ciągu drogi S7, o długości 343 m, trzyprzęsłowy; most – estakada nad rzeką Drwęcą – przechodzący przez rezerwat przyrody oraz nad linią kolejową (w ciągu drogi S-7), o długości 561 m, dziewięcioprzęsłowy; wiadukt na skrzyżowaniu dróg nr 7, 16 i 15 zlokalizowany na węźle Ostróda Południe, o długości 80 m; wiadukt/most typu extradosed w ciągu drogi S-16, czteroprzęsłowy, o łącznej długości przęseł 677 m;

– trzy mury oporowe monolityczne o wysokościach do 6 m;

– urządzeń ochrony środowiska, kanalizacji deszczowej, oświetlenia;

– przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej.

 

Na realizację inwestycji Budimex będzie miał 20 miesięcy (bez wliczania okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Umowa ma wartość 1,072 mld zł netto. Jest to drugi kontrakt spółki na budowę drogi ekspresowej S7. W listopadzie ubiegłego roku Budimex podpisał umowę na budowę 9,4 km odcinka tej drogi od Miłomłyna do Ostródy.

 

Rys. GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.