
Artykuł sponsorowany
Szkło o zredukowanym śladzie węglowym ORAÉ® – nowy rozdział w historii budownictwa
Przyszłość dzieje się na naszych oczach. To, co do niedawna zdawało się jedynie życzeniowym myśleniem, stało się rzeczywistością. Tak bowiem należy potraktować uruchomienie przez Saint-Gobain Glass produkcji ORAÉ® – pierwszego na rynku szkła bazowego o zredukowanym śladzie węglowym. To dla przemysłu budowlanego milowy krok na drodze do znaczącej redukcji negatywnego wpływu inwestycji na środowisko naturalne.

Artykuł sponsorowany
Pale stalowe w konstrukcjach fundamentowych
Niestabilny, mocno nachylony teren czy podłoże o małej nośności? Trudne warunki nie muszą być przeszkodą w realizacji inwestycji budowlanej. W takim przypadku, zamiast klasycznych fundamentów, warto zastosować dodatkową stabilizację w postaci pali rurowych ze stali. Gdzie sprawdzą się pale stalowe w konstrukcjach fundamentowych i jakie korzyści daje takie rozwiązanie? Poznaj najważniejsze informacje na ten temat.

Artykuł sponsorowany
Systemy instalacji PVC-C i PVC-U NIBCO
Zakład produkcyjny NIBCO od ponad 25 lat specjalizuje się w produkcji instalacji z tworzyw sztucznych PVC-C oraz PVC-U. Od początku jednym z nadrzędnych jego celów było zachowanie wysokich standardów jakości produkcji, co w przypadku wspomnianych materiałów jest warunkiem koniecznym dla zapewnienia bezpiecznej i bezawaryjnej pracy systemu.

Artykuł sponsorowany
5 zasad wyboru paneli podłogowych
Szukasz dobrych paneli do domu czy mieszkania? Dowiedz się, jakie są rodzaje paneli podłogowych i na co warto zwrócić uwagę przed zakupem.

Garaże podziemne – przyczyny zawilgoceń
Części podziemne budynków mieszkalnych i usługowych coraz częściej realizowane są w technologii betonu wodoszczelnego, zazwyczaj już bez dodatkowego zabezpieczenia powierzchniowego warstwami hydroizolacyjnymi. W takich przypadkach niezbędne jest zapewnienie bardzo restrykcyjnych reżimów technologicznych zarówno w odniesieniu do składu mieszanki betonowej, jak i przy jej układaniu w warstwach konstrukcji.

Artykuł sponsorowany
Specjalistyczne uszczelnienia budowli hydrotechnicznych – przykłady realizacji
Kanał Gliwicki, Śluzy Łabędy i Dzierżno. Realizacja w latach 2018-2020 Zakres prac: uszczelnienia zarysowań na śluzach wodnych i uszczelnienia […]

Artykuł sponsorowany
Nowe Centrum Łodzi – jak zbudowano tunel drogowy, który zastąpi dawną ulicę Hasa?
Soletanche i BUDOMAL opowiadają o procesie budowy i wyzwaniach realizacyjnych.

Żywice iniekcyjne do uszczelnień i stabilizacji geotechnicznych
Zastosowanie żywic jako materiałów do wykonywania uszczelnień oraz iniekcji stabilizujących podłoże gruntowe na przykładzie budowy tunelu w Świnoujściu, stabilizacji nawierzchni autostrady A2 w województwie lubuskim i budowy II linii warszawskiego metra.

Nawierzchnie drogowe – metody diagnostyczne stanu technicznego
Nawierzchnie drogowe, tak samo jak obiekty i budowle inżynierskie, potrzebują napraw i remontów. Prowadzenie odpowiedzialnej polityki utrzymaniowej w zakresie drogownictwa jest wyzwaniem nie tylko dla władz centralnych, ale także dla administratorów dróg niższego szczebla.

Bezpieczeństwo tunelingu podwodnego. Tuneling drążony TBM
Pierwszy tunel podwodny zbudowano w 2160 r. p.n.e. pod rzeką Eufrat w Babilonie. Miał on długość 900 m i przekrój 4,5 x 3,6 m, a obudowa została wykonana z cegły na zaprawie asfaltowej i uszczelniona iłem.
- < poprzednia
- 1
- 2
- …
- 16
- 17
- 18
- …
- 262
- 263
- następna >