Artykuł sponsorowany
Nowe Centrum Łodzi – jak zbudowano tunel drogowy, który zastąpi dawną ulicę Hasa?
Soletanche i BUDOMAL opowiadają o procesie budowy i wyzwaniach realizacyjnych.
Żywice iniekcyjne do uszczelnień i stabilizacji geotechnicznych
Zastosowanie żywic jako materiałów do wykonywania uszczelnień oraz iniekcji stabilizujących podłoże gruntowe na przykładzie budowy tunelu w Świnoujściu, stabilizacji nawierzchni autostrady A2 w województwie lubuskim i budowy II linii warszawskiego metra.
Nawierzchnie drogowe – metody diagnostyczne stanu technicznego
Nawierzchnie drogowe, tak samo jak obiekty i budowle inżynierskie, potrzebują napraw i remontów. Prowadzenie odpowiedzialnej polityki utrzymaniowej w zakresie drogownictwa jest wyzwaniem nie tylko dla władz centralnych, ale także dla administratorów dróg niższego szczebla.
Bezpieczeństwo tunelingu podwodnego. Tuneling drążony TBM
Pierwszy tunel podwodny zbudowano w 2160 r. p.n.e. pod rzeką Eufrat w Babilonie. Miał on długość 900 m i przekrój 4,5 x 3,6 m, a obudowa została wykonana z cegły na zaprawie asfaltowej i uszczelniona iłem.
W poszukiwaniu niskoemisyjności pod ziemią
Od wielu lat eksperci zajmujący się ochroną środowiska ostrzegali przed katastrofalnym dla klimatu wpływem rosnącej emisji gazów cieplarnianych.
Zdrowe wykończenie powierzchni płyt g-k i z betonu
Jakie powinno być wykończenie powierzchni ścian wewnętrznych budynku, by zapewnić użytkownikom komfort zarówno pod względem estetycznym, jak i użytkowym?
Budownictwo zrównoważone a zmiany klimatu
Budownictwo zrównoważone jako ogół procesów projektowania, wznoszenia, użytkowania, modernizowania i rozbiórki obiektów budowlanych jest najbardziej odpowiednim podejściem do procesu transformacji w kierunku zahamowania negatywnych zmian, jakie zachodzą w środowisku naturalnym.
Rola systemów automatyki budynkowej w kontekście zrównoważonego budownictwa jednorodzinnego
Dobrze przemyślany i prawidłowo wdrożony system automatyki budynkowej nie tylko wpływa na komfort mieszkańców, lecz także pozwala poprawić efektywność energetyczną i obniżyć emisje gazów cieplarnianych w całym cyklu życia budynku.
Artykuł sponsorowany
Przestrzeń przyszłości – włazy najazdowe WemDeck ISD
Produkowane z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych dzięki finansowaniu Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy Norweskich i EOG.
Fundamenty poniżej poziomu wody gruntowej w zabudowie miejskiej
Projektowanie oraz realizacja robót budowlanych poniżej poziomu wody gruntowej, ze szczególnym uwzględnieniem zabudowy miejskiej, jest zagadnieniem trudnym technicznie. Od inżyniera wymaga dużej wiedzy, musi on bowiem uwzględnić parcie gruntu i wody działające na części obiektów znajdujących się poniżej poziomu wody gruntowej.
- < poprzednia
- 1
- 2
- …
- 12
- 13
- 14
- …
- 258
- 259
- następna >